دوتا شربت خنک تابستونی

 کافه وین

یوسف آباد

بعضی کافه‌ها توشون ممنوعه سیگار بکشی، بعضی کافه‌ها هم محل مخصوص دارن برای سیگاری‌ها، برخی کافه‌ها هم از دم مخلص و چاکر سیگاری‌ها هستن!

حالا شما هر جور ارادتی داری به سیگاری‌ها به خودت مربوطه، اما می‌شه توصیه کنم که حداقل تهویه خوب داشته باشید؟

اینم دق دلی من بود از کافه‌هایی که مخصوص سیگاری‌هاست، حالا الزاما ربطی هم به این کافه نداشت.

اینجا اومدم که یک مکالمه کاری داشته باشم. میز بغلی یک آقا و دو خانوم جوان (شما بخونید دختر بچه!) نشسته بودن. آقا اینا ما رو دیوانه کردن این قدر جیغ‌جیغ کردن و بلند خندیدن و صحبت کردن.

اعصابم به‌هم ریخته بود نمی‌تونستم تمرکز کنم، از طرفی نگاهشون هم می‌کردم می‌گفتم خب منم تو سن اینها همین‌طوری و بلکه بدتر بودم و چیزی نگم. به زور ما موضوع کار رو بستیم و از اونجا اومدیم بیرون.

تو این کافه دیگه وقت نشد منو ببینیم، دوتا شربت سفارش دادیم و الحق که خوشمزه و تابستونی بود. شربت خنک و به همراه تخم شربتی و مقداری لیمو بود. حجم شربت مناسب و قیمت هم حوالی ۱۵ هزار تومان بود که دیگه مناسبه برای یک شربت. حالا مشکل صحبت میز بغلی حل نشد، اما دوبار رفتم صندوق گفتم موزیک رو کم کنن و کردن. رفتار صندوق داره و صاحب کافه خیلی خوش‌برخورد و دوست‌داشتنی بود. برای یکی مثل من این چیزا مهمه، چون تجربه اینو داشتم که یه کافه آهنگ متال گوش‌خراش رو در کلاس دیسکو گذاشته بود و بی‌خیال نمی‌شد و کم نمی‌کرد و آخر گفت همینه که هست و ناراحتید برید! حالا من اسم نمی‌برم اما آدرس می‌دم تا کمی هم گفته باشم! حوالی میدان شعاع! و اما کافه وین کافه باحالی بود از منظر سر و‌ ظاهر و رفتار، لذا حتما توصیه می‌کنم که یه سری بزنید بهش.