ترفندهای تنظیمات امنیتی اندروید و iOS

تنظیمات مربوط به حریم خصوصی و دیگر نکات امنیتی در دستگاه را بررسی کرده و آنها را مطابق سلیقه خود شخصی‌سازی کنید. در اینجا مهم‌ترین تنظیمات امنیتی روی دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، iOS ارائه شده است.

توقف گزارش‌گیری خودکار

تبلیغات از تجارت‌های پرسود دنیای امروز به شمار می‌رود و یکی از بهترین روش‌ها در این حوزه تبلیغات هدفمند است. فعالیت‌های شما به‌عنوان افرادی که قرار است تبلیغات را مشاهده کنند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و مجوز دریافت گزارش از فعالیت‌های شما نیز با تنظیمات پیش‌فرضی که بسیاری از برنامه‌ها روی دستگاه هوشمند شما قرار می‌دهند، صادر می‌شود. پس به شما توصیه می‌کنیم این مجوزها را لغو کنید تا حریم خصوصی شما در امان باشد. در iOS باید پس از مراجعه به Settings و Privacy روی Advertising فشار دهید. در این بخش با فعال کردن گزینه Limit Ad Tracking می‌توانید تا حد زیادی گزارش‌گیری از فعالیت‌های صورت گرفته در دستگاه هوشمند خود را کاهش دهید. گزارش‌گیری از فعالیت‌ها برای انجام امور تبلیغاتی در اندروید به وسیله یکی از نرم‌افزارهای گوگل با عنوان Google Settings صورت می‌گیرد. برای مدیریت این نرم‌افزار باید Google Settings را از فهرست برنامه‌ها اجرا کرده و روی Ads فشار دهید. با فعال کردن گزینه Opt out of interest-based ads اطلاعاتی که گوگل درباره فعالیت‌های شما کسب می‌کند، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

جست‌وجوی تلفن

در گذشته نرم‌افزارهای مختلفی برای ردیابی تلفن‌های همراه یا تبلت‌های مفقود یا سرقت شده وجود داشت، اما با توجه به اهمیت زیاد این نرم‌افزارها در ردیابی دستگاه ها، امروزه این ابزار به‌طور پیش‌فرض در سیستم‌های عامل مختلف دستگاه‌های هوشمند وجود دارد و برای استفاده از آنها باید ابتدا آن را فعال کنید.

در iOS روی Settings فشار داده، گزینه iCloud را انتخاب کرده و گزینه  Find My iPod /  iPhone /  iPad را فشار دهید. با فعال کردن این قابلیت تا زمانی که مشکلی برای دستگاه شما رخ ندهد، نیازی به آن نخواهید داشت، اما در صورت بروز مشکل می‌توانید نرم‌افزار Find My iPhone را روی یکی دیگر از محصولات اپل نصب کنید یا به لینک https: /  /  www.icloud.com /  #find بروید و موقعیت دستگاه خود را ردیابی کنید.  در اندروید باید ابزار Google Settings را اجرا کنید و روی Android Device Manager فشار دهید. فعال کردن دو گزینه موجود در این بخش نیز قابلیت موقعیت‌یابی و مدیریت دستگاه از راه دور را فعال کرده و شما می‌توانید با مراجعه به لینک https: /  /  www.google.com /  android /  devicemanager برای استفاده از این امکانات اقدام کنید.