اقداماتی که پیش از آپدیت اندروید نیاز است

ابتدا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس‌های ابری استفاده کنید. چون به خوبی از اطلاعات شما محافظت می‌کنند. اینکه با چه روشی و چگونه از اطلاعات‌تان پشتیبان می‌گیرید اهمیتی ندارد. ممکن است آنها را با کابل USB در رایانه‌تان ذخیره ‌کنید یا در فضای ابری یا با ایمیل؛ مهم نیست. نکته اینجاست که حتما این کار را انجام دهید، فقط برای اطمینان خودتان.

دوم، از شارژ گوشی خود قبل از آپدیت مطمئن شوید. آیا می‌دانید اگر باتری تلفن همراهتان به اندازه کافی شارژ نداشته باشد آپدیت گوشی به‌طور کامل انجام نمی‌شود. بنابراین قبل از شروع حتما آن را کاملا شارژ کنید.توصیه می‌کنیم قبل از اینکه شروع به نصب به‌روزرسانی کنید، میزان شارژ دستگاهتان حداقل بین ۷۰ تا ۸۰ درصد باشد.

سوم، در لحظات پایانی اسکرین شات بگیرید. یک ایده خوب در این رابطه این است که قبل از نصب آپدیت اندروید از صفحه خانگی (Home Screen) خود اسکرین‌شات بگیرید و آن را به ایمیل‌تان بفرستید یا در جایی دیگر ذخیره کنید.

اگر از یک برنامه لانچر استفاده می‌کنید می‌توانید تنظیمات آن را ذخیره کنید. اما در صورت استفاده از نسخه پیش‌فرض سازنده دستگاه، بهتر است چند اسکرین‌شات از صفحات مختلف صفحه خانگی تهیه کنید. این تصاویر بعد از راه‌اندازی مجدد دستگاه برای تبدیل آن به همان نمای دوست داشتنی قبلی راهنمای خوبی هستند. البته باید گفت که آپدیت به‌صورت خودکار تنظیمات را به حالت تنظیمات کارخانه برنمی‌گرداند. خودتان در مرحله بعد باید این کار را انجام دهید.

چهارم، پاک کردن حافظه cash و برگرداندن تنظیمات کارخانه لازم است. ممکن است گوشی شما نیازی به راه‌اندازی مجدد دستگاه و برگرداندن آن به تنظیمات کارخانه نداشته باشد؛ اما حتما باید بعد از آپدیت فریمور، حافظه cash را پاک کنید. این ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای تخلیه زود‌هنگام باتری و مشکلات عملکردی است.

برگرداندن به تنظیمات کارخانه یا شروع مجدد از ابتدا، به سیستم‌عامل شما این امکان را می‌دهد تا از بسیاری از باگ‌ها در امان بماند و از معضل باگ‌های پس از آپدیت حفظ شود.