با گوگل گالری بدون اینترنت تصاویر را ادیت کنید

 

پس از Google Go ٬ Maps Go و Youtube Go، شرکت گوگل حالا تصمیم گرفته تا همگام‌سازی تصاویر و عملکردهای مدیریتی را در یک نسخه سبک‌تر ارائه کند. اپلیکیشن Gallery Go گوگل تنها ۱۰ مگابایت حجم دارد٬ در حالی که Google Photos این شرکت ۱۳۰ مگابایت حجم داشت.

این اپلیکیشن جدید تمام قابلیت‌های نسخه اصلی Photos نظیر سازماندهی خودکار، یابنده تصویر و ویرایش آسان از سراسر دیوایس‌های شما را شامل می‌شود. رابط کاربری ساده‌ای نیز در اختیار کاربران قرار دارد که تصاویر را در گروه‌بندی‌های مختلفی نظیر اسکرین شات‌ها٬ اسناد و ویدئوها قرار می‌دهد. نظیر گوگل فوتوس٬ تصاویر به ترتیب تاریخ به نمایش درمی‌آیند. گوگل با ساخت این اپلیکیشن آن‌ دسته از کاربرانی را هدف قرار داده است که اولا به‌تازگی کاربرِ گوشی هوشمند شده‌اند؛ ثانیا دسترسی ضعیفی به اینترنت دارند. برای سامان‌دهی تصاویر ثبت‌شده براساس افرادِ حاضر در عکس یا استخراج عکس‌ها سلفی و جمع‌آوری آنها در مکانی مشخص، Gallery Go از فناوری یادگیری ماشین بهره می‌برد؛ آن‌ هم بدون اینکه برای اتصال به اینترنت نیاز باشد.

درست مانند اپلیکیشن گوگل فوتوز، کاربران همچنان می‌توانند برای مرتب‌سازی تصاویرشان پوشه (فایل) درست کنند. خوب است بدانید برنامه مذکور با حافظه ذخیره‌سازی SD (جانبی) نیز سازگاری دارد. دیگر قابلیت مهم در این اپلیکیشن، وجود ویژگی بهبود خودکار تصاویر است که یکی‌ از محبوب‌ترین قابلیت‌های گوگل فوتوز محسوب می‌شود. به‌‌واسطه این ویژگی کاربران می‌‌توانند با تکیه بر قدرت هوش‌ مصنوعی، تصاویر ثبت‌شده‌شان را به‌صورت خودکار ازلحاظ رنگ و پویایی بهبود دهند.

Gallery Go به‌صورت جهانی برای دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل اندروید ۱/ ۸ اوریو و بالاتر در دسترس قرار دارد. در‌حالی‌که برنامه یادشده به‌صورت جهانی منتشر خواهد شد، قابلیت مرتب‌سازی خودکار تصاویر براساس اشخاصِ حاضر در عکس برای تمام بازارها دردسترس نخواهد بود.