روایت تاریخ  در سه اپیزود

«پس از برخورد جسم سخت به سر» روایتگر سه دوره از تاریخ معاصر ایران است. دوره اول که در زمان حال رخ می‌دهد به موضوعی اجتماعی در رابطه با تجاوز می‌پردازد. دوره دوم دهه ۶۰ و ۷۰ را به نمایش می‌گذارد که در آن همه چیز نوستالژیک است و یک رابطه عاشقانه را به شیوه کمدی به تصویر می‌کشد. دوره سوم دهه ۳۰، ۴۰ و ۵۰ و اتفاقات زندگی مصدق از کودکی تا زمان نخست‌وزیری‌اش را به نمایش می‌گذارد. البته در نمایش اتفاقات همان‌طور که در تاریخ رخ داده روایت نمی‌شود؛ مثلا در اپیزود آخرمصدق سرمربی تیم فوتبال تاج می‌شود و با آیزنهاور که مربی تیم رئال مادرید شده است در جام باشگاه‌های جهان در ورزشگاه امجدیه مسابقه می‌دهد.

این اثر نمایشی حول اتفاقات معاصر از دهه ۳۰ تا ۹۰ و تاثیراتی که این اتفاقات روی جوان‌ها گذاشته است، می‌چرخد. برخی از رخدادهایی که در این نمایش بیان می‌شود به جز شیوه کمدی قابل روایت نیست و قرار است به این موضوع پرداخته شود که همه آدم‌ها بعد از برخورد جسم سخت به سرشان حال و روز متفاوتی پیدا می‌کنند. در هر سه اپیزود میزان اطلاعاتی که به تماشاگران داده می‌شود یا افرادی که در موردشان صحبت می‌شود انقدر زیاد است که شاید نتوانند در طول اجرا به همه آنها فکر کنند و همین مساله این فرصت را برای مخاطبان به وجود می‌آورد تا بعد از تماشای نمایش تحقیق کنند.

تماشاخانه «آژمان» چند سال با نام تماشاخانه سه نقطه فعالیت می‌کرد اما به تازگی با مدیریت جدید و گروهی تازه نفس کار خود را آغاز کرده است. این تماشاخانه با تغییرات اساسی در ظاهر و کیفیت کارها همراه است و قرار است بخشی از اجراها به نمایش‌های تجربی اختصاص پیدا کند.

شیوا بوعلی، ماه منیر بیطاری، فاطمه حسین‌زاده، فائزه حمیدی، عارفه درستکار، معصومه دهقان، یگانه رفتاری، پریسا روزبهانی و... بازیگران این نمایش هستند که تا ۸ شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تماشاخانه آژمان به صحنه می‌رود.

نمایش پس از برخورد جسم سخت به سر2