فرودگاه_محمودآباد

این هفته انتشار فیلمی از درگیری ناشی از اختلافات ملکی میان یکی از اهالی منطقه بیشه کلا محمودآباد مازندران و پایگاه هوایی ارتش که منجر به تیراندازی و مرگ دو کارگر شد، در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و اخبار ضد و نقیضی نیز در این باره منتشر شد. برخی در ابتدا آن درگیری را سیاسی خواندند و بعضی هم موضوع زمین‌خواری را وسط کشیدند. اما ماجرا مربوط به حکمی بود که ظاهرا در اجرا با مشکل مواجه شد.

  انتخابات

در حالی‌که بیش از ۷ ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است اما موضع‌گیری برخی از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی موجب شده تا تحرکات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان زیر ذره‌بین رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد. در همین زمینه بحث‌هایی هم از سوی اپوزیسیون نظام درباره شرکت یا عدم شرکت در انتخابات مطرح شده و کاربران با دقت عملکرد جناح‌ها و احزاب سیاسی را رصد می‌کنند.

  مالیات پزشکان

طی روزهای گذشته موضوع نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکی و دریافت مالیات از این قشر با توجه به اعتراض برخی از انجمن‌های پزشکی بار دیگر مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. یکی از کاربران نوشت: «اینکه کارگران و کارمندان مالیات خودشون رو پرداخت کنند و پزشکان از پرداخت مالیات طفره برن درسته؟ مالیات حق‌الناس و فرار از مالیات شایسته پردرآمدترین قشر جامعه نیست.»

  #بخشش_نجفی

این هفته خبر اعلام رضایت اولیای دم میترا استاد از محمدعلی نجفی و بخشش از قصاص شهردار سابق، بخشی از فضای مجازی را به خود اختصاص داد و کاربران درباره شیوه بخشش نجفی از سوی خانواده استاد با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کردند. اغلب منتقدان بیشترانتقادات خود را متوجه جناح اصلاح‌طلبان کرده و با ساخت هشتگی توهین‌آمیز این جناح را متهم به ساخت و پاخت و خریدن خون نجفی کردند.