آشپزخونه تو هاله  یا هال تو آشپزخونه؟

کافه رایا

خردمند

اینجا سال ۱۳۹۳ فعالیت خودش رو تو خیابون خردمند شمالی تو مرکز شهر آغاز کرده. از همون ابتدا، نمی‌دونم به‌خاطر جای خوبش بوده یا برخورد خوبش (چون این دوتا خوبی‌اش بارزه! نخواید بگم چیزای خوشمزه‌اش که اهل ریا نیستم!)

از ابتدا فضایی گرم و صمیمی داشت و بارها اینجا رفتم و هربار هم اتفاق خاصی نیفتاده که ناراحت یا خوشحال بشم؛ یه کافه‌ خنثی است. بدترین‌ ویژگی این کافه هم اینه که به شکل افتضاحی صدای دم و دستگاهش تو وسط کافه است! انقدر صدا زیاده که هربار با عصبانیت و اعتراض شدید کارکن‌هاشو نگاه می‌کنم. این چه افتضاحیه؟ واقعا دیوانه‌کننده است!

می‌گن اینجا روزانه و تو کافه، کیک‌هاشون رو می‌پزن. منوی متنوعی از صبحونه، نوشیدنی‌های سرد و گرم و قهوه و کیک‌ و میان وعده دارن. تو طراحی منو افراد گیاه‌خوار رو هم در نظر گرفتن و لذا گیاه‌خوارها یادتون باشه اینجا رو که شما هم می‌تونید بیاید.

فضای دلبازی داره که دو طبقه مجزاست و بالا سیگار آزاده. قیمت‌ها هم نرماله. برخورد پرسنل هم بسیار خوب و صمیمیه. از نظر من همون طور که بالا هم گفتم، یکی از نقاط برجسته و مهم و مثبت این کافه برخورد پرسنل بسیار مودب و صمیمی‌شه، مثلا ما گفتیم حالا که جز ما کسی نیست توی کافه، می‌شه صدای موزیک‌ رو کم کنید تا ما بتونیم راحت صحبت کنیم؟ بلافاصله و بدون ایما و اشاره‌ اضافی قبول کردن. مورد داشتیم گفته همینه که هست و خوش‌تون نمی‌آد خوش اومدید! ما همه لیموناد سفارش دادیم (تو‌گرمای ظهر تابستون رفته بودیم، انتظار نداشتید که قهوه نسل سوم بخوریم؟ )، همون هم خب بد نبود. با همون لیموناد ما دو ساعتی نشستیم و گپ و گفت کردیم و خلاصه خوب بود و کار ما راه افتاد، به‌ویژه که دیگه سفارش ندادیم که صدای مخلوط‌کن‌هاش پیاده روی کنه روی مغزمون!