به این ترتیب واکنش بازار به ورود دستگاه قضا به خودروسازی و متعاقب آن بازداشت مدیران و برخی از نمایندگان مجلس در این زمینه نیز جالب توجه به نظر می‌رسد، به‌طوری‌که در ابتدا بازار واکنشی به تغییر و تحولات مدیریتی نشان نداد و روند باثبات قیمتی خود را حفظ کرد، حال آنکه با گذشت یک هفته از این رویداد قیمت‌ها نزولی شد. به این ترتیب در شرایطی که انتشار خبر بازداشت مدیران ایران‌خودرو، واکنش بازار خودرو را به همراه داشت، افزایش تحویل خودرو از سوی خودروسازان، نیز قیمت‌ها در بازار را نزولی کرد.

برخلاف سال‌های گذشته، امسال خودروسازان با وجود تعطیلات تابستانه خود، محصولات تولیدی را برای مشتریان فاکتور می‌کردند و این موضوع روند تکمیل خودروهای ناقص و همچنین عرضه بیشتر به بازار را در پی داشت.

خودروسازان آن‌طور که ادعا کردند در ایام تعطیلات خودروهای بیشتری به بازار عرضه کرده‌اند. با این حال برخی از فعالان بازار معتقدند که با وجود عرضه بیشتر اما خرید و فروش خودرو همچنان در رکود است و معاملات در پایین‌ترین سطح قرار دارد. ظاهرا مشتریان خودرو باز هم در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار هستند و همین مساله حضور آنها را در بازار کمرنگ کرده است.