من بهراد آزادی متولد سال ۱۳۵۹، کارشناس ارشد عمران از دانشگاه تهران و دارای مدرک MBA از سازمان مدیریت صنعتی، بنیان‌گذار دکترتو هستم.

ایده دکترتو با توجه به نیازهای واقعی شهروندان به‌وجود آمد. همه واقفیم که درمان از نیازهای ضروری و اولیه جوامع انسانی بوده و کیفیت و سهولت روند آن از مطالبات همه شهروندان است. زمانی که ما به‌دنبال ایده‌ای برای راه‌اندازی استارت‌آپ بودیم بعد از مطالعه و بررسی نیازهای جامعه اطرافمان به این نتیجه رسیدیم که مردم، چه شهرنشین و چه روستایی برای دسترسی به پزشکان حاذق دچار مشکل هستند و همواره با معضل دسترسی آسان به پزشکان دست به گریبانند. در واقع توجه به این موضوع سبب پیدایش دکترتو شد و ما تمام تلاشمان را برای ایجاد ارتباط موثر بیمار و پزشک انجام می‌دهیم.

هم‌اکنون دکترتو یک تیم ۳۰ نفره متشکل از برنامه‌نویسان، متخصصان دیجیتال مارکتینگ، تولید‌کنندگان محتوا، بازاریابان و پشتیبانان است. این تیم به مرور زمان و با توجه به نیازهای روز دکترتو شکل گرفت. البته که این تیم با تلاش بسیار شکل گرفته و ما امروز کاملا دریافته‌ایم که منابع انسانی خوبمان بهترین سرمایه ما هستند.

ما در ابتدا شهر شیراز را به‌عنوان پایلوت انتخاب کردیم و بعد از آماده شدن سایت دکترتو با پزشکان این شهر کارمان را شروع کردیم. می‌دانستیم که اگر در این شهر موفق شویم با استفاده از تجربیاتمان در مسیر رشد و حل چالش‌ها، احتمال موفقیتمان در سایر شهرها نیز بیشتر خواهد بود. همین‌طور هم شد. بعد از یک‌سال و نیم که در شیراز کار کردیم و به‌خوبی جا افتادیم تصمیم به توسعه در سایر شهرها گرفتیم. هم اکنون پزشکان شیراز، تهران، کرج، اصفهان، بندرعباس، بوشهر و اهواز در سایت دکترتو فعالند.

چالش اصلی ما عدم همکاری کادر پذیرش پزشکان است. ما می‌دانیم که تغییر عمدتا سخت است و با مقاومت همراه می‌شود. البته با تمام توان در این مسیر پیش رفتیم و به تجارب بسیار خوبی هم دست پیدا کردیم. امروز پزشکان زیادی هستند که حدود نیمی از نوبت‌هایشان را به‌صورت اینترنتی از طریق سایت دکترتو عرضه می‌کنند. ما یقین داریم که آینده سلامت بسیار متحول خواهد شد و هرکس که با ابزار الکترونیک، خود را وفق ندهد از مسیر رشد بازخواهد ماند. ما معتقدیم که نوبت‌دهی اینترنتی اولین قدم در مسیر سلامت الکترونیک است.

Ecomotive.ir