از اسب و اصل افتاده

 نایب

آبان

نایب شاید پرآوازه‌ترین رستوران ایرانی در سراسر دنیا باشه؛ اکثر کشورهایی که توریست ایرانی زیاد داره، یک شعبه نایب هم دارن.

این شعبه قدیمی‌ترین شعبه نایبه، همون حالت قدیمی خودش رو حفظ کرده و تقریبا می‌شه گفت که این شعبه هیچ پیشرفتی نکرده! کیفیت غذا به خوبی شعبه‌های دیگه نیست و دیگه حتی یک رستوران لوکس نیست. البته مشتری‌های خودش رو داره و معمولا به‌ویژه آخر هفته‌ها شلوغه. کلا اگر خواستید نایب برید شعبه‌های دیگه بهتر هستن.

اینجا تلفن که درست جواب نمی‌ده، بعضی وقت‌ها هم بی‌خودی بسته است!

برای ناهار به همراه یکی از دوستانم به رستوران نایب شعبه آبان جنوبی رفتیم. محیط رستوران بزرگه و تعداد صندلی‌ها بسیار زیاد. به تعداد میزها گارسون وجود دارد (کنایی برداشت کنید دیگه، جنگه مگه!)و هیچ کدوم مجال نمی‌دن حتی به منو نگاه کنید و شیرجه می‌زنن رو‌ میز و هر دقیقه یکی سراغ‌تون میاد تا بالاخره سفارش رو از حلقوم‌تون بکشن بیرون! اومدیم نهار بخوریم فرار که نمی‌کنیم! سفارش ما یک پرس شیشلیک و یک پرس باقالی پلو با ماهیچه بود و در عرض چند دقیقه حاضر شد. اونقدر سریع که حتی فرصت تمام کردن پیش غذا نشد و داغ اون هم به دلمون موند (سالاد بود) متاسفانه هر دو غذا خیلی گرم نبود.

مزه هر دو غذا هم بدک نبود و البته که کباب بهتر از ماهیچه بود. کباب بوی گوشت می‌داد و ماهیچه هم خیلی ادویه‌ای شده بود و بنابراین من در حد یک تکه کوچک ماهیچه خوردم. میز اردور و سالادبار هم داشتن که به نظرم کیفیت پایینی داشت و تنوع سالاد بسیار کم بود واسه همین هم ما نرفتیم سراغش. به‌طور کل این شعبه فقط اسمش نایب مونده و یه‌کم کباب‌هاش بوی نایب رو داره و در مقایسه با قیمت نسبتا بالایی که داره اصلا اون کیفیت و کلاس لازم رو نداره.

برنج هم بد نبود و باز انتظارات رو برآورده نمی‌کرد. حالا چیزى که قبل از غذا توجه من رو جلب کرد، شلختگی فضا و چینش روی میز بود! روی لیوان‌ها و قاشق چنگال‌ها اثر لک آب بود، حال آدم یه طوری می‌شه.

کیفیت اینجا متوسط و کلا و اصلا شکل و شمایل یک رستوران لوکس رو نداره؛ کیفیت غذای یک رستوران نوستالژیک رو هم نداره (البته چنین رستوران‌هایی رو چندباری رفتم) بیشتر به درد مراسم ولیمه و عزا و... می‌خورد که همه جمع شوند و کوبیده با سالاد و نوشابه بخورند و فضای بزرگی برای این کار داره.

بقیه غذام رو آوردم خونه فرداش خوردم، کیفیتش معمولی بود، اینجا بیرون‌برش هم فعاله. خلاصه فعلا تو این خیابون همچنان رستوران لئون حرف اول رو می‌زنه و اگه گیر بودید جای نایب برید اینجا.