پردازنده‌های نسل دهم اینتل در قلب لپ‌تاپ‌های جدید

  ردمی بوک ۱۴ با پردازنده نسل دهم اینتل و قیمت قبل

ردمی به‌تازگی از نسخه بهبودیافته ردمی بوک ۱۴ به‌صورت رسمی رونمایی کرده است. این نسخه از پردازنده نسل دهم اینتل استفاده می‌کند، با این حال قیمت آن تفاوتی با نمونه مجهز به پردازنده نسل هشتمی اینتل ندارد.

اولین نسخه از ردمی بوک ۱۴ در خرداد ماه سال‌جاری توسط برند زیرمجموعه شیائومی، ردمی معرفی شد، این نوت‌بوک‌ از پردازنده نسل هشتم اینتل استفاده می‌کردند. نسخه‌ جدید ردمی اما مجهز به پردازنده نسل دهم اینتل است و با نام RedmiBook ۱۴ Enhanced Version یا نسخه بهبودیافته ردمی بوک ۱۴ معرفی شده است.

اگر یک ردمی بوک ۱۴ اینچی نسل هشتمی را دارید، مطمئنا از قیمت نسخه بهبود یافته ناراحت خواهید شد. زیرا ردمی تصمیم گرفته است با وجود گران‌تر بودن سخت‌افزار این نسخه، آن را به همان قیمت نمونه نسل هشتمی به فروش برساند.

پردازنده مورد استفاده تنها تفاوت این مدل نخواهد بود، بلکه نسخه بهبودیافته ردمی بوک ۱۴ در دو رنگ جدید عرضه خواهد شد تا تمایز بیشتری با نمونه مجهز به پردازنده نسل هشتم اینتل داشته باشد.

سه کانفیگ این نوت‌بوک شامل مدل پایه: پردازنده Core i۵-۱۰۲۱۰U، هشت گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و پردازنده گرافیکی انویدیا MX۲۵۰.

مدل میانی: پردازنده Core i۵-۱۰۲۱۰U، هشت گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و پردازنده گرافیکی انویدیا MX۲۵۰ ومدل بالارده: پردازنده Core i۷-۱۰۵۱۰U، هشت گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و پردازنده گرافیکی انویدیا MX۲۵۰ است.

پردازنده Core i۵-۱۰۲۱۰U از سری محصولات خانواده Comet Lake اینتل است که دارای ۴ هسته واقعی و ۸ هسته مجازی است. میزان کش این پردازنده ۸ مگابایت است. فرکانس پایه Core i۵-۱۰۲۱۰U روی عدد ۸/ ۱ گیگاهرتز تنظیم شده که می‌تواند در یک هسته به ۹/ ۴ گیگاهرتز و چند هسته‌ای به ۳/ ۴ گیگاهرتز در حالت توربو افزایش پیدا کند.

مدل پایه نسخه بهبود یافته ردمی بوک ۱۴ با قیمت ۵۵۹ دلار و در رنگ خاکستری به فروش می‌رسد. نسخه میانی که تنها تفاوت آن با نسخه پایه، ظرفیت بیشتر حافظه داخلی است با قیمت ۶۲۹ دلار و در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و رزگلد عرضه می‌شود. نسخه بالارده نیز تنها در رنگ نقره‌ای و با قیمت ۶۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

اولین عرضه نسخه بهبودیافته ردمی بوک ۱۴ در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) انجام می‌شود.

  لنوو تینک پد ایکس ۱ کربن و ایکس ۱ یوگا

نمونه دیگر لپ‌تاپ‌های تولید شده از نسل دهم پردازنده اینتل لنوو تینک پد ایکس ۱ کربن و ایکس ۱ یوگا است که اخیرا تولید شده‌اند.

 تراشه‌های نسل دهمی اینتل در حال ورود به دنیای کامپیوترها هستند و لنوو نیز مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های جدید سری تینک پد خود را روز گذشته با بهره‌گیری از این پردازنده‌ها پرده‌برداری کرد. این لپ‌تاپ‌های جدید جدا از مشخصات فنی بهبود یافته خود، از نظر طراحی تفاوتی با نسل پیشین خود نخواهند داشت.

این لپ‌تاپ همچنین عضو پروژه آتنا شرکت اینتل است که به معنای حداقل عمر باتری ۹ ساعته با هر بار شارژ آن خواهد بود. لنوو این لپ‌تاپ جدید را از ماه سپتامبر با قیمت پایه ۱۴۷۹ دلاری روانه بازار خواهد کرد. دومین محصول، تینک پد ایکس ۱ یوگا است که مانند مدل پیشین از دو پردازنده نسل دهمی Core i۵ و Core i۷ اینتل قدرت می‌گیرد. برخلاف مدل کربن، مدل یوگا عضو پروژه آتنا نیست، اما مانند نسل پیشین خود عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. این لپ‌تاپ در سپتامبر با قیمت پایه ۱۶۰۹ دلار عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ‌های بعدی، تینک پد T۴۹۰ و X۳۹۰ هستند که تراشه‌های جدید Core i۵ و Core i۷ اینتل را دریافت کرده‌اند؛ گرچه خبری از گزینه شش هسته‌ای نیست. این دو لپ‌تاپ از نظر طراحی تغییری نسبت به نسل پیشین خود نکرده‌اند.

همچنین باید به دو مدل تینک پد L۱۳ و L۱۳ یوگا اشاره کرد که ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های تازه معرفی شده کمپانی لنوو هستند. این لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با نسل پیشین خود تغییراتی در طراحی خود داشته‌اند. آنها باریک‌تر و سبک‌تر شده‌اند، نمایشگر روشن‌تر، حاشیه‌های نمایشگر کوچک‌تر، یک دوربین مادون قرمز برای Windows Hello و یک اسلایدر ThinkShutter برای محافظت از وبکم در زمان بلااستفاده بودن آن را دریافت کرده‌اند. این دو لپ‌تاپ از تراشه‌های نسل دهم خانواده Celeron اینتل قدرت می‌گیرند و از ماه اکتبر با قیمت پایه ۷۴۹ و ۹۱۹ دلار روانه بازار خواهند شد.