شفافیت_آرای_تقنینی

این هفته پس از کشمکش‌های فراوان و گروکشی‌های جناحی و حزبی سرانجام «یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی» از تصویب نمایندگان گذشت. تصویب این طرح واکنش‌های زیادی در فضای مجازی برانگیخت و مخالفان مدعی شدند که اصلاح‌طلبان با این طرح توپ را از زمین مجلس خارج کرده‌اند و شورای نگهبان قطعا آن را رد خواهد کرد. از سوی دیگر موافقان این طرح را یک مطالبه ملی دانستند که در آن شفافیت در مقابل نفاق قرار دارد.

  ایندیپندنت_فارسی

این هفته مصاحبه محمود احمدی‌نژاد با ایندیپندنت فارسی، رسانه‌ای که از سوی عربستان تامین مالی می‌شود کلی در فضای مجازی سروصدا به پا کرد. اغلب کاربران با زیرسوال بردن گفت‌وگوی احمدی‌نژاد با رسانه بن‌سلمان، به مقایسه میزان آزادی عمل او با روسای‌جمهور سابق پرداختند. یکی از کاربران نوشت: «آقای احمدی‌نژاد، متاسفانه ما سقوط خیلی از ارزش‌ها نزد شما را دیده بودیم، اما باورمان نمی‌شد روزی با رسانه رژیم کودک‌کش سعودی مصاحبه کنید!»

  سرقت_ میلیاردی

ماجرای سرقت میلیاردی از خانه نماینده شهر خوی که ادعا شده در آن مبالغی ارز و طلا به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان به سرقت رفته است، این هفته موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی برانگیخت. یکی از کاربران نوشت: «در شرایطی که فروش ارز بیش از هزار یورو با محدودیت مواجه است، چطور یک شخص حقیقی می‌تواند ۲۵۰ هزار یورو در منزلش نگهداری کند؟» تقی کبیری سرقت مبالغ زیادی یورو از منزلش را تکذیب کرد.

  دستگیری_قاضی

بازداشت بیژن قاسم‌زاده، بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه این هفته در فضای مجازی حسابی سروصدا به پا کرد. به گفته سخنگوی قوه قضائیه، بازداشت قاسم‌زاده «در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضائیه» صورت گرفته است. قاسم‌زاده بازپرس چند پرونده مشهور از جمله پرونده مربوط به حمید بقایی، «امیرحسین مقصودلو» معروف به «تتلو» و همچنین صادرکننده دستور فیلتر تلگرام بوده است.