درخشش پرچمداران لوکس شرق دور

  وان پلاس ۷ پرو مک لارن

به نظر می‌رسد وان پلاس ۷ تی پرو نسخه مک لارن تا این لحظه لقب قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین محصول وان‌پلاس را به خود اختصاص داده است. این گوشی چندی پیش در مراسم لندن وان‌پلاس معرفی شد.وان پلاس ۷ تی پرو نسخه مک لارن در بخش طراحی از محصولات کارخانه مشهور تولید اتومبیل مک‌لارن الهام گرفته است. در بخش پشتی این تلفن هوشمند یک لوگو از مک‌لارن وجود دارد و یک کیس محافظ از جنس آلکانتارا ظاهر لوکس این تلفن هوشمند را تکمیل کرده است.

در زیر قاب نسخه ویژه وان پلاس ۷ تی پرو تنها تفاوتی که با نسخه استاندارد مشاهده می‌شود مربوط به رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR۴X موجود در نسخه مک‌لارن است. سایر مشخصات این تلفن هوشمند از جمله حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع UFS ۳.۰، چیپست اسنپ‌ دراگون ۸۵۵ پلاس، شارژ سریع Warp Charge ۳۰T و نمایشگر امولد با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و دوربین سه‌گانه با نسخه استاندارد وان‌پلاس ۷ تی پرو مشترک است. در بخش نرم‌افزاری نیز تفاوت‌هایی را مشاهده می‌کنیم. در نسخه ویژه مک لارن وان‌پلاس ۷ تی پرو از انیمیشن‌های جدیدی استفاده می‌شود و تصاویر زمینه موجود در آن نیز متفاوت است. همچنین در صفحه قفل یک ساعت با طراحی مینی‌مالیستی با طرح داشبوردهای مک‌لارن قرار گرفته است. همچنین به‌جای چراغ LED نوتیفیکشن، در نسخه ویژه مک لارن اطراف نمایشگر با نور نارنجی رنگ روشن می‌شود. همچنین استفاده از آیکون‌های سفارشی، می‌تواند به‌خوبی شما را در دنیای مک‌لارن غرق کند. در بخش سلفی این گوشی هوشمند می‌توانیم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی را مشاهده کنیم. دوربین سه‌گانه موجود در بخش پشتی این مدل همچون نسخه استاندارد وان‌پلاس ۷تی پرو از یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/ ۱.۶، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فتو با قابلیت زوم ۳ برابری و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده است. نسخه مک لارن وان پلاس ۷ تی پرو از تاریخ پنجم نوامبر (۱۴ آبان ماه) روانه بازار می‌شود. هنوز در رابطه با قیمت این گوشی هوشمند صحبتی نشده است، با این حال اصلا نباید انتظار یک گوشی مقرون به صرفه را داشته باشیم.

  اوپو  Reno Ace

اوپو جدیدترین گوشی هوشمند خود از سری گوشی‌های پرچمدار Reno را با نام Reno Ace معرفی کرد.این گوشی از بسیاری جهات شاید مهم‌ترین پرچمدار اوپو به شمار رود، البته این بستگی به احساس شما نسبت به ناچ صفحه نمایش این گوشی نیز دارد.این دستگاه چیزی شبیه به گوشی جدید وان پلاس ۷T است، چراکه از یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵پلاس، ۱۲ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی، نمایشگر ۵/ ۶اینچی با نسبت ابعاد ۲۰:۹، کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی و البته یک ناچ قطره‌ای کوچک برخوردار است.دوربین چهارگانه گوشی Oppo Reno Ace شامل یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX۵۸۶ سونی به‌عنوان دوربین اصلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۱۶ درجه‌ای،‌ سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فتو با بزرگنمایی ۵ برابری هیبریدی و در نهایت یک سنسور ۲ مگاپیکسلی مونوکروم است. ناچ قطره‌ای صفحه نمایش در قاب جلویی نیز میزبان یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. قابلیت شارژ سریع گوشی اوپو Reno Ace مهم‌ترین ویژگی آن است. ویژگی واقعا منحصر به فرد گوشی Oppo Reno Ace را قطعا می‌توان قابلیت شارژ سریع آن دانست.

اوپو پیش از این با نسخه لامبورگینی گوشی فایند ایکس خود پیشگام این موضوع بود و حالا استفاده از فناوری SuperVOOC ۶۵W در گوشی اوپو Reno Ace آن را پیشگام این موضوع در بازار تلفن همراه کرده است. بنابر اعلام اوپو، باتری دو سلولی ۴هزار میلی آمپرساعتی گوشی Oppo Reno Ace قادر به شارژ کامل صفر تا صد درصد گوشی در نیم ساعت است و در عین حال اوپو مدعی است تنها با یک شارژ ۵ دقیقه‌ای می‌توانید گوشی را تا ۲۷ درصد شارژ کرده و امکان دو ساعت استفاده از این گوشی را داشته باشید.  این امکان با توجه به عرضه شارژر ۶۵ واتی این گوشی فراهم شده که اوپو مدعی است کوچک‌ترین شارژر موجود در بازار به لطف استفاده از فناوری GaN Technology است. در عین حال شما امکان استفاده از شارژرهای معمولی ۱۸ واتی با فناوری کوئیک شارژ کوالکام با توجه به درگاه USB-C این گوشی را خواهید داشت.از دیگر قابلیت‌های این گوشی اوپو می‌توان به فناوری گیمینگ گیم بوستر ۰/ ۲ برای بازی روان‌تر، رابط کاربری ColorOS ۶.۱، جک ۵/ ۳ میلی‌متری صدا، ان اف سی و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اشاره کرد. گوشی اوپو Reno Ace در دو رنگ خاص آبی ستاره‌ای و بنفش سایکدلیا با قیمت‌های ۴۵۰دلاری برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸گیگابایت حافظه داخلی، قیمت ۴۷۸ دلاری برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و قیمت ۵۳۴ دلاری برای نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.