من محسن مومی‌وند متولد سال ۱۳۶۷ هستم. تحصیلات خودم را تا سال ۸۴ داخل ایران ادامه دادم و برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کردم و در اواخر سال ۹۲ به ایران برگشتم. از زمان بازگشتم به ایران مدتی را نزد پدرم و در تولیدی‌اش مشغول به‌کار بودم اما در نهایت در زمستان ۹۳ کسب‌و‌کار خودم را آغاز کردم. پلت‌فرم ماشین‌نو در واقع این ویژگی را دارد که به مشتری این امکان را می‌دهد که در آن واحد کالای موردنظر خود را با برندها و قیمت‌های مختلف مشاهده و خریداری کند. ما در بازار لوازم یدکی چند برند و چند قیمت داریم و عملا این حق انتخاب را به کاربر می‌دهیم تا بهترین تجربه خرید خود را در یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد.

برای هر کسب‌و‌کاری فروش بیشتر و به‌تبع آن سود بیشتر، یک امر عادی و طبیعی است و من هم از این قاعده مستثنا نبودم لذا دنبال راهکاری بودم تا فروش محصولات شرکت را افزایش دهم و به همین خاطر جست‌وجویی در کسب‌و‌کارهای خارجی و داخلی انجام دادم و متوجه این نکته شدم که در اکثر کشورها از جمله ایران فروش آنلاین کالا به خوبی جای خود را در میان مشتریان باز کرده و به این فکر افتادم تا خرده‌فروشی قطعات و لوازم یدکی خودرو را وارد دنیای Ecommerce کنم. نکته دیگری که باعث شد تا ماشین‌نو متولد شود فرآیند خرید مشتریان بود که آنها را دچار سردرگمی آزاردهنده‌ای مثل تشخیص اصالت قطعه، قیمت مناسب، دسترسی به کالاهای کمیاب بازار و… کرده بود. از طرفی بازار استارت‌آپ کشور خیلی داغ و پر سرو صدا شده بود.

در حال‌حاضر ۱۲ نفر در ماشین‌نو فعالیت می‌کنند. به مثابه سایر استارت‌آپ‌ها ما نیاز داشتیم تا محصولی درست کنیم تا به صورت آنلاین با مشتریان تعامل داشته باشیم، بنابراین اولین نفراتی که به مجموعه اضافه شدند برنامه‌نویس‌ها بودند؛ بعد از آن، واحدهای محتوا، فروش و ارسال.

برای توسعه کار هم چیزی که در ذهن داریم این است که در آینده بتوانیم تا جای ممکن قطعاتی که کاربر از ما خرید کرده است را برایش تعویض کنیم، قطعاتی مثل کالاهای مصرفی و قابل‌تعویض در محل و امثالهم. حتی ممکن است به سمت حوزه B۲B هم برویم البته که این هدف تا جایی هم برنامه‌ریزی شده، ولی هنوز پلن اجرایی برایش تنظیم نشده است.