پس لرزه‌های دستگیری روح‌الله زم

اگرچه پس از انتشار این اعترافات محمدحسین رستمی از درون زندان فایل صوتی منتشر کرد و تمام اتهامات روح‌الله زم علیه خود را رد کرد، اما کاربران فضای مجازی با ساخت هشتگ #امیر_حسین_رستمی نسبت به اعترافات زم واکنش نشان دادند.یکی از کاربران اصولگرای فضای مجازی نوشت «محمدحسین رستمی نمونه‌ای است برای باز شدن بیشتر چشمان انقلابی‌ها.»  یکی از کاربران اصلاح‌طلب هم نوشت«از سال ۹۶ بارها گفتیم آمدنیوز در جهت اهداف جریان‌تندرو حرکت‌ می‌کند و به دنبال تضعیف جامعه و جامعه‌مدنی بود.»  

پیشتر عبدالله گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در توییتی از آغاز یک پالایش درون حاکمیتی پس از بازداشت زم خبر داده بود. در حالی که در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی بحث شناسایی همکاران داخلی زم و اینکه نفرات بعدی احتمالا از کدام طیف سیاسی باشند، بسیار داغ بود، جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یک رشته توییت، ادعاهایی را علیه حسام‌الدین آشنا در ماجرای آمدنیوز و روح‌الله زم مطرح کرد. در همان ابتدای بازداشت زم طیفی از فعالان رسانه‌ای اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی سعی در القای ارتباط زم با مقامات دولتی داشتند که در این میان بیش از همه سخن از حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور مطرح بود.در چنین شرایطی کریمی‌قدوسی در سه توییت جنجالی نوشت: «دستگیری‌های صورت گرفته در حوزه نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با آمدنیوز باید برای مردم روشن شود. نقش حسام‌الدین آشنا مسوول اتاق عملیات روانی دولت در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه واقع شود. اولین نتیجه دستگیری روح‌الله زم، باید آزادی دکتر عباسی باشد، اکنون سند اصلی ادعا‌های دکتر عباسی (زم) در اختیار قوه‌قضائیه است.» در اولین واکنش حسام‌الدین آشنا نوشت «چه بسا یکی هم بگوید. نقش جواد کریمی قدوسی مأمور اتاق عملیات روانی ضد دولت در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه واقع شود.» اما ادعاهای جنجالی کریمی قدوسی واکنش‌های دیگری هم از سوی مقامات به همراه داشت. رئیس حراست نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که تاکنون، هیچ دستگیری‌ای در نهاد ریاست‌جمهوری در پیوند با پرونده آمدنیوز روی نداده است و از آنجا که با آشنا مشکل دارند، جوری پیام می‌فرستند که بگویند او را هم کنترل کنید.در همین حال سخنگوی دولت هم ادعای کریمی قدوسی مبنی بر دستگیری چند تن در نهاد ریاست جمهوری را کذب دانست و گفت: «امیدوارم مقام‌های قضایی در پرونده «آمدنیوز» اتهامات بی‌پایه‌ای که مایه تشویش اذهان عمومی می‌شود را مورد رسیدگی جدی قرار دهند.» در حالی که واکنش‌ها به ادعای کریمی‌قدوسی ادامه داشت او در ادامه ادعاهایش درباره رابطان آمدنیوز در مطلبی در صفحه توییتر خود ادعای دیگری را مطرح کرد و نوشت: «سال ۹۶ در موج اول دستگیری ادمین‌های تلگرامی و آمدنیوز چهار رابط روح‌الله زم یکی در دفتر حسام‌الدین آشنا مشاور ویژه رئیس‌جمهور، دومین رابط در مجموعه ارتباطات دفتر ریاست جمهور، سومین رابط در دفتر آقای بانک و چهارمین رابط در قوه‌قضائیه که با این کانال در ارتباط بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.» در واکنش به این ادعا حسام‌الدین آشنا خواستار اعلام مستندات ادعایی کریمی‌قدوسی شد. در همین حال حمید رسایی روحانی عضو جبهه پایداری در توییتی مدعی شد که سوال افکار عمومی این است که چرا همزمان با دستگیری روح‌الله زم، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات رئیس‌جمهور عزل شده است؟ موضوعی که آشنا در پاسخ به اتهام این عضو پایداری‌ نیز در توییتی نوشت: «شما و سوال افکار عمومی؟ ‌جناب آقای اسماعیلی عزل نشدند بلکه در سمت دیگری مشغول خدمت هستند. ‌با شیوه آمدنیوزی لجن‌پراکنی نکنید؛ عاقبت ندارد.»  در چنین شرایطی سخنگوی قوه‌قضائیه به جریانات سیاسی توصیه کرد که انگشت اتهام را به سمت یکدیگر نشانه نروند.

در همین حال سخنگوی سپاه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعضای شبکه زم شناسایی شده‌اند، گفت که نیاز چندانی به اعترافات مرسوم توسط نامبرده نیست. از سوی دیگر رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم در واکنش به نفوذ در دولت گفت که دولت پاک است و وجود نفوذی واقعیت ندارد.