زیبای لاهیجان!

 رستوران زیبا

لاهیجان

یکی از لذت‌های چهارگانه در سفر اینه که غذای خوب بخوری! و این اصل رو من هم خیلی تاکید می‌کنم که اگر کسی شرایط مالی‌اش رو داره از خوردن غذاهای محلی و رستوران خوب اون شهر غافل نشه. کاری که ما انجام می‌دیم اینه که یا قبل سفر تحقیق می‌کنیم که چه رستوران‌هایی باید بریم یا همون جا از خود مردم سوال می‌کنیم که معمولا همیشه هم هرجا رفتیم این دو روش جواب داده.وقتی وارد شهر زیبای لاهیجان می‌شویم از هر کس سراغ رستوران خوب رو که می‌گیریم رستوران زیبا رو معرفی می‌کنن، رستورانی در کنار دریاچه است و با چشم‌انداز شیطان‌کوه با شکوه به نظر می‌رسد.

از در که وارد می‌شیم عکس‌های قدیمی و دکور جالب رستوران جلب نظر می‌کنه و قشنگ‌ترین لحظه هم لحظه‌ایه که افراد حاضر در عکس‌های قدیمی رو در کنار خودتون و در حالی‌که پیر و مسن شدن می‌بینید و تشخیص می‌دین. عکس‌های سال ١٣٣٨ زمان افتتاح رستوران و کافه زیبا و عکس‌های سال ١٣٤٥ با بازیگرای معروف اون روزا مثل فردین و بیک ایمانوردی و...

غذامون بسیار جالب بود. ما کته با کباب ترش و جوجه ترش و جوجه سرخ کرده و ماهی سفید سفارش دادیم. روی سرویس هم زیتون پرورده و ماست رو خودشون برای همه می‌آرن. طعم اصیل کته کباب رو واقعا می‌شه اونجا حس کرد که از هر نظر عالی بود: طعم، حجم، کیفیت. در کنار همه اینها کباب ترش معمولا خیلی جاها خوب در نمی‌یاد؛ چون گوشت برای پختن باید زیاد رو آتیش بمونه و مواد ترش‌کننده و گردو تو اون فاصله می‌سوزه و بالاخره ترفندی لازم داره که این اتفاق نیفته و اون ترفند در این رستوران چیه نمی‌دونم اما به‌عنوان مصرف‌کننده کباب ترش خوب پخته و نسوخته‌ای خوردم که دست‌شون درد نکنه.

ماهی سفید و جوجه ترش هم عالی بود. کلا من بسیار راضی بودم و قطعا توصیه می‌کنم هر کی می‌ره لاهیجان حتما یه بار رستوران زیبا بره. ما شش پرس غذا داشتیم با همه مخلفات و نوشیدنی شد بالای نیم میلیون که صاحب رستوران موقع حساب کردن رقم رُند گرفت و خرده‌اش رو نگرفت و هرچی اصرار کردم که این قیمت دو پرس غذا در رستوران گیلانه تهرانه اما ایشون با گشاده‌رویی می‌گفت: ما نزدیک به پنجاه ساله که همین‌طوریم. جالبه منم نزدیک به پنجاه ساله همچین چیزی و همچین سبک کاسبی‌ای رو توی اطرافم‌ ندیدم! جالب اینه که زیبا می‌دونه بخش قابل‌توجهی از مشتری‌هاش توریست هستن و به زودی برنمی‌گردن اما خب بازم این کار رو می‌کنه و دمش هم گرم. اینجا از نظر ظواهر جای ساده‌ای محسوب می‌شه اما از نظر کیفیت و برخورد تجربه‌ خوبی به حساب میاد و من همیشه اینجا یادم مونده، به شما هم توصیه می‌کنم که برید و غذا بخورید و لذت ببرید از اوقات سفرتون.