آلودگی_هوا

همزمان با ورود موج تازه‌ای از آلودگی هوای تهران و پدیده وارونگی، این هفته یک‌بار دیگر انتقادات نسبت به سیاست‌های شهرداری برای کنترل آلودگی هوا در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافت. برخی کاربران نیم‌بها شدن بلیت اتوبوس و مترو را دستمایه شوخی قرار داده و نوشتند: «مشکل حمل‌ونقل عمومی تهران ۵۰۰ تومن پول بلیته؟» حناچی شهردار تهران گفت که در مساله آلودگی هوا هیچ کاری جز همکاری مردم و شهروندان راهگشا نیست.

  گرانی_خودرو

افزایش قیمت خودرو این هفته در شرایطی اتفاق افتاد  که برخی از کاربران فضای مجازی معتقدند افزایش قیمت خودرو در این روزها منطقی نیست. یکی از کاربران نوشت: «گرانی خودرو ادامه دارد فقط دلایلش عوض می‌شود؛ قبلا دلار بود حالا توقف تولید پراید!» برخی از کاربران هم عرضه قطره‌چکانی خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز را عامل افزایش قیمت خودرو دانستند.

  زلزله_تبریز

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۹/ ۵ ریشتر بامداد جمعه بخش بزرگی از شمال غرب و غرب کشورمان را لرزاند. دقایقی پس از وقوع زلزله در شبکه‌های اجتماعی اخباری از میزان خسارت‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از زلزله منتشر شد. در همین حال بحث‌های مربوط به مقاوم‌سازی مدارس، کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق زلزله‌زده بار دیگر در فضای مجازی میان کاربران مطرح شد و مخالفان دولت مثل همیشه مجددا عملکرد دولت را زیر سوال بردند.

  فریدونکنار

انتشار فیلمی از کشتار بی‌رحمانه پرندگان مهاجر در فریدونکنار مازندران این هفته در شبکه‌های مجازی حسابی سروصدا به پا کرد. اسماعیل کهرم فعال محیط‌زیستی درباره شکار پرندگان مهاجر گفت «از تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار پرنده‌ای که در سال وارد کشور می‌شوند، تنها حدود یک میلیون پرنده در فریدونکنار شکار می‌شوند که عدد تکان‌دهنده‌ای است.» برخی کاربران خواستار برخورد سازمان محیط‌زیست با قانون‌شکنان شدند.