بپا بدهکار نشی!

رونیکا

بخارست

رونیکا یک فست‌فود خوش آدرسه و فکر می‌کنم از روز افتتاحش به علت موقعیت مکانی‌اش شلوغ بوده.

سفارش‌های ما به این شرح بود: «بیف آن فرایز» همونطور که تو منو نوشته شده بود ترکیبی از سیب‌زمینی سرخ شده و مقدار کمی گوشت بود. طعم‌اش خوب و معقول بود و البته که گوشت چیلی نبود! و این دقیقا یکی از مشکلات منوهای ماست که شما وقتی کلمه چیلی رو می‌بینی به هیچ عنوان تصویر ثابتی از چیلی تو ذهنت نقش نمی‌بنده و باید منتظر باشی تا ببینی بالاخره تعریف هر رستوران از چیلی چیه! انگار که چیلی کلمه برداشت آزاد باشه! بگذریم که یه مورچه بالدار هم داخل سیب زمینی ما بود. سالاد مخصوص رونیکا واقعا مخصوص خودش بود. یک ترکیب خوشمزه از پیازچه، کرفس، فیله مرغ، ذرت، سس مخصوص (با ته مزه خردل) و... بود. اگر مقداری سالاد بازی کرده باشید می‌دونید که ساقه کرفس تازه و پیازچه معجزه می‌کنه. پیتزا اسپشیال رونیکا برای اسپشیال شدن همه گوشت‌ها رو تو هم ترکیب کرده بود؛ بوقلمون، مرغ و گوشت رست شده. به همین‌ها قناعت نکرده و انواع پنیر صورتی و سبز و اینها هم توش داشت به‌علاوه اینکه هرچی تو همه پیتزاها هست تو این هم بود، مثل قارچ و فلفل دلمه رنگی و... حالا همه این‌ها رو گفتم که فقط توضیح داده باشم وگرنه این ترکیب خوب بود. ولی حضور بعضی چیزها لطف خاصی به پیتزا نداده بود مثل پنیر صورتی. پنینی گوشت انقدر عکسش گویا بود توی سایت که لحظه‌ای تو سفارش‌اش تردید نکردم و چه خوب که سفارش دادم چون بسیار بسیار خوشمزه بود و در حالی که داشتم پنینی رو می‌خوردم با خودم فکر کردم که اگر دغدغه اضافه وزن نداشتم چندتا از اینها رو می‌تونستم بخورم و چقدر می‌تونستم روی نمودار مطلوبیتم بتازم! بگذریم که من اینجا رو پسند کردم در مجموع و چون زیاد سینما میام اینجا جای خوبیه که بیام و شام بخورم.

وقتی که کارمون تموم شد و آماده رفتن شدیم، سیب زمینی معروفی که مورچه روش بود رو به مدیر رستوران دادم و منتظر موندم تا واکنش‌اش رو ببینم.

یه نگاه پراخمی به سیب‌زمینی کرد و با تاکید پرسید: مُط مَ ئنید از آشپزخونه اومده و تو سالن نبوده؟

گفتم: با توجه به اینکه وسط غذا بود از سالن نباید افتاده باشه!

و ایشون با سیب زمینی رفتن آشپزخونه و من با خودم فکر کردم چه فرقی می‌کنه از سالن افتاده یا از آشپزخونه؟ حداقل هر فرقی هم که بکنه ربطی به مشتری نداره.

برگشتن و گفتن محاله از آشپزخونه باشه و بچه‌ها ساق دست‌شون می‌کنن که مو نریزه چه برسه به مورچه و... اینجور مواقع معمولا یا غذا رو عوض می‌کنن یا پول غذا رو برمی‌گردونن که اینا هیچ کدوم این کارا رو نکردن.