خرید زمان با هوشمندی

 ساعت هوشمند فسیل هیبرید HR

گروه فسیل اخیرا جدیدترین ساعت هوشمند خود را با نام هیبرید HR معرفی کرد. این ساعت هوشمند ویژگی‌های جدیدی از جمله باتری فوق‌العاده قدرتمند دارد.  گروه فسیل که در آمریکا مستقر است، بی‌شک ارزشمندترین و پرکارترین شریک سخت‌افزاری Wear OS گوگل به‌شمار می‌رود.  اسمارت واچ فسیل هیبرید HR یک ساعت عقربه‌ای است در صورتی که برخی از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند نیز در آن وجود دارد. در واقع، شما به وضوح نمی‌توانید بلندگو یا میکروفنی را در این دستگاه پیدا کنید و خبری از جی‌پی‌اس، NFC و خدمات گوگل‌پلی در آن نیست. از ویژگی‌های این ساعت اعلام به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌های جدید تغییرات آب هوا و تماس‌ها است. به گفته استیو اوانز، معاون اجرایی شرکت فسیل، ظاهر و عملکرد دستگاه نکات مهمی برای کاربران هستند و اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید به این اسمارت‌واچ موجب رضایت آنها خواهد شد.  از جمله قابلیت‌های جدید باید به شمارشگر ضربان‌قلب و نمایشگر همیشه روشن اشاره کرد که کار با آن را بسیار آسان می‌کند. نکته جالب درمورد این ساعت هوشمند این است که با وجود تمامی این امکانات، ظاهر کلاسیک و سنتی خود را حفظ کرده و به مشتریان حس ساعت‌های اصیل را القا می‌کند.  مهم‌ترین ویژگی فسیل هیبرید HR، شارژدهی بسیار مناسب آن است. گفته شده اسمارت‌ واچ فسیل قادر است تا دوهفته بدون نیاز به شارژ کار کند حتی اگر کاربر مداوم از قابلیت‌های آن استفاده کند. این ساعت با گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس کار می‌کند و همچنین تا عمق ۳ متر در برابر آب مقاوم است.  در مورد نمایشگر آن نیز خبری از نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت بالا نیست، اما در پشت این عقربه مکانیکی، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را ببینید و از ویژگی‌های مهم ساعت‌های هوشمند بهره‌مند شوید. به این ترتیب، فسیل ادعا می‌کند که محصولش ترکیبی میان بهترین ساعت‌های هوشمند و آنالوگ است.  اسمارت واچ جدید فسیل در دو نوع مختلف Charter HR و Collider HR به بازار عرضه می‌شود که هردو از استیل ضدلک ساخته شده و پهنای بند ۱۸ و ۲۲ میلی‌متری دارند. این ساعت‌ها از ۱۸ نوامبر در دسترس خریداران است. افراد علاقه‌مند می‌توانند این محصول را با قیمت ۱۹۵ دلار خریداری کنند.

 شیائومی می‌واچ چطور است؟

ساعت هوشمند شیائومی می‌واچ (Xiaomi Mi Watch)، اولین ساعت هوشمند از این شرکت است.شیائومی طی آخرین کنفرانس خود در تاریخ ۵نوامبر، برخی از محصولات جدیدش را معرفی کرد.چینی‌ها پس از روند موفقیت‌آمیز دستبند‌های سلامت شیائومی بند، حالا در عرصه ساعت‌های هوشمند نیز قدم گذاشته‌اند. ساعت هوشمند شیائومی می‌واچ، در حال‌حاضر به بازار چین راه یافته است و پس از آن نیز به‌طور جهانی عرضه خواهد شد.شیائومی می‌واچ در طراحی تشابه زیادی با محصول بسیار محبوب اپل واچ سری ۵ دارد. در طراحی آن، از نمایشگر مربعی با لبه‌های گرد استفاده شده و یک دکمه فیزیکی در سمت راست تعبیه شده است. همانند اپل واچ، این ساعت هوشمند صفحه‌نمایشی به اندازه ۷۵/ ۱اینچ Super AMOLED دارد. شیشه گوریلا گلس ۳ نیز برای حمایت از صفحه‌نمایش قرار داده شده است.در پایین تاج، یک دکمه چندمنظوره برای باز کردن سریع قرار گرفته است. سمت چپ دستگاه نیز میزبان بلندگویی است که امکان پخش موزیک توسط می‌واچ را فراهم می‌کند. در پایین دستگاه داک شارژر و مانیتور ضربان قلب قرار گرفته است. شیائومی می‌واچ در مقایسه با همتای آمریکایی خود، بدنه ضخیم‌تری دارد. ابعاد این دستگاه ۷/ ۴۴ در ۹/ ۳۶ در ۳/ ۱۲ میلی‌متر است و ۴۴گرم وزن دارد. در ساعت شیائومی، فریم آلومینیوم مات به‌کار رفته است و با دو بند قابل تعویض ارائه می‌شود که می‌توان آن را روی هر اندازه مچی تنظیم کرد. پخش پشتی دستگاه تماما از جنس سرامیک است تا برخی از سنسورهای هوشمند مربوط به سلامت، در آن قرار بگیرند.شیائومی می‌واچ، در بخش نرم افزاری سیستم عامل گوگل Wear را میزبانی می‌کند و آخرین نسخه رابط کاربری شیائومی MIUI بر روی آن اجرا می‌شود. پوسته مخصوص شیائومی بیش از ۴۰ برنامه شخصی‌سازی شده مانند Sogo Maps، QQ Music و Wechat را در این گوشی اضافه کرده است که برای کاربران بازار چین بسیار کارآمد خواهد بود.علاوه بر این، پوسته MIUI تنظیمات سفارشی را برای برنامه‌های کاربردی نظیر فروشگاه برنامه، تم‌ها، حالت‌تاریک و تم ساعت ارائه می‌کند. شیائومی همچنین دستیار صوتی هوشمند Xiao Ai را در ساعت خود جا داده که برای انجام برخی از دستورات اصلی و همچنین کنترل تجهیزات خانه‌های هوشمند کاربرد دارد. شیائومی می‌واچ از نظر حافظه با یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این مقدار حافظه برای یک ساعت هوشمند کافی خواهد بود و امکان افزایش حافظه از طریق مموری کارت وجود ندارد.

 اتصالات

شیائومی گزینه‌های اتصال مختلفی را برای می‌واچ در نظر گرفته است. این ساعت بلوتوث ۲/ ۴، وای‌فای ۸۰۲.۱۱، جی‌پی‌اس و NFC دارد و از این نظر کمبودی وجود نخواهد داشت.می‌واچ، باتری غیرقابل‌تعویض ۵۷۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. به گفته شرکت شیائومی، این باتری در هر ۳۶ساعت به یک‌بار شارژ نیاز خواهد داشت. گفتنی است که این ساعت از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌واچ به تعداد زیادی از حسگرها مجهز شده است. این گجت پوشیدنی سنسورهایی نظیر نمایشگر ضربان قلب، فشارسنج، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.