لیلا_واثقی

پخش فیلمی از اظهارات لیلا واثقی فرماندار قلعه‌حسن‌خان درباره دستور شلیک به نیرو‌های نظامی این هفته موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت. برخی کاربران به خونسردی او در تاکید بر صدور فرمان تیر اشاره کردند و برخی دیگر این سخنان را نشان‌دهنده نقش دولت روحانی در تیراندازی به معترضان و آشوبگران دانستند. استاندار تهران گفت که در فرمانداری اسلحه‌ای نیست که بخواهند با آن به معترضان شلیک کنند.

  بوی_نامطبوع

این هفته یک بار دیگر بوی بدی به مشام اهالی پایتخت رسید که خاطره بوی نامطبوع ۱۱ ماه پیش را دوباره تداعی کرد. اگرچه هنوز منشا بوی بد تهران مشخص نشده است، اما انتشار این بوی نامطبوع در هوای آلوده عصر دوشنبه تهران، دستمایه طنز بسیاری از کاربران فضای مجازی شد. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت: «یک کسی به شوخی گفت گندی زدیم که بویش درآمده!»

  انتخابات_مجلس

همزمان با آغاز ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم، در شبکه‌های اجتماعی لیست‌هایی از گروه‌های مختلف سیاسی منتشر شد. برخی کاربران از حضور حداکثری احمدی‌نژادی‌ها در انتخابات امسال نوشتند و برخی دیگر به‌دنبال انصراف علی لاریجانی از کاندیداتوری مجلس، به‌دنبال جایگزین برای کرسی ریاست مجلس گشتند. رهبر انقلاب روز یکشنبه در بیاناتی خطاب به ثبت‌نام‌کنندگان فرمودند: «اگر توان مدیریتی ندارید، مسوولیت نپذیرید.»

  یگان_ویژه

این هفته ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که یک فرمانده یگان ویژه را حین توجیه نیروهایش در ناآرامی‌های آبان ماه ۹۸ نشان می‌دهد که به نیروهایش می‌گوید: «تا جایی که راه داره نزنیم، ‌فقط تذکر می‌دهیم.» معصومه ابتکار با بازنشر این ویدئو نوشت: «درود به شرفت.» برخی کاربران هم با انتشار مجدد این کلیپ نوشتند که دشمنان ایران دوست ندارند مردم این کلیپ و انسانیت فرمانده یگان ویژه را ببینند.