رگه‌هایی از زندگی یک قاتل سریالی

اصولا چند سال طول می‌کشد تا ایده‌ای را روی صحنه ببرم چون مدام به آن فکر می‌کنم. زمانی هم که به فکر اجرا کردن نمایش «شلتر» افتادم نمایش «احساس آبی مرگ» را روی صحنه داشتم. سال ۹۵ رمان «در خیابانی که تو در آن زندگی می‌کنی» ذهن من را درگیر خودش کرد و در آن سال «شلتر» هم اجرا و مورد استقبال قرار گرفت. بعد از تمام شدن «شلتر» تصمیم گرفتم این رمان را تبدیل به نمایشنامه کنم، البته من نویسنده نیستم و از این رو به دنبال نویسنده‌ای بودم که این کار را انجام دهد. خرداد و تیر ۹۷ بود که با شهاب مهربان ملاقات کردیم و طرح و ایده را به او ارائه دادم و خواستم که قصه در فضای ایران باشد. در نمایشنامه «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» فقط قصه یک خطی از رمان گرفته شده و تغییراتی نسبت به رمان در نمایشنامه ایجاد شده است.

موضوع قتل‌های سریالی به فاصله ۱۰۰ سال ویژگی جذاب رمان برای من بود ولی چون برایم دغدغه‌های اجتماعی مطرح بود، دیدم در این درام جنایی می‌توانم از دغدغه‌های اجتماعی صحبت کنم. سعید حنایی قاتل سریالی از مواردی بود که مدنظر داشتم و خواستم رگه‌هایی از مستند نیز در این نمایش وجود داشته باشد تا از کارهای قبلی‌ام دور نباشد.

سال گذشته قصد اجرای این نمایش را داشتم و مدتی هم تمرین کردیم ولی احساس کردم اگر کار را آن موقع روی صحنه ببرم، پخته نیست. در تئاتر شهر قصد اجرای نمایش را داشتم که بعد از چند ماه به من گفته شد در اولویت اجرا قرار ندارم. تمرین‌ها را متوقف کردم و به دنبال سالن بودم که امکان اجرای نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد میسر شد. تمرین‌ها را از مرداد شروع کردیم و در مجموع ۱۰۰ جلسه تمرین داشتیم.این نمایش برای متخصصان جامعه شناس و روانشناس تحلیل فراروانشناختی و جامعه شناسانه ارائه می‌دهد. من معلم نیستم که بخواهم راهکاری ارائه بدهم بلکه تلاش می‌کنم مخاطب و جامعه‌ای را که در آن زندگی می‌کنم نسبت به مساله‌ای که در جامعه وجود دارد و مهم است حساس کنم.

امیر جنانی، آزاده مشعشعی، هدیه آزاده، امیررضا میرآقا، میثم غنی‌زاده، وحید منتظری، آرش دهقان شاد، دینا ‌هاشمی و محمد احمدی بازیگران این نمایش هستند که هر روز ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی