انتخابات_مجلس

با به پایان رسیدن مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، این هفته لیست‌های انتخاباتی پرسروصدایی از اردوگاه اصولگرایان منتشر شد. این درحالی بود که با حضور کمرنگ داوطلبان اصلاح‌طلب در ثبت‌نام انتخابات مشخص شد که نامزدهای شاخص و جریان‌ساز این گروه به‌صورت حداقلی در صحنه حضور یافته‌اند. با توجه به این شواهد برخی از کاربران اصولگرا از خانه‌تکانی شدید در مجلس خبردادند.

 مبادله_زندانی

تبادل زندانی میان ایران و آمریکا در زوریخ این هفته موردتوجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. برخی کاربران پس از توییت تشکرآمیز ترامپ به‌خاطر مبادله زندانیان دو طرف نوشتند که مبادله زندانیان می‌تواند روزنه‌ای جدید در فضای تیره و خطرخیز روابط دو طرف بگشاید. در عین حال برخی دیگر از کاربران هم با توجه به توییت ظریف درباره امکان مبادله بیشتر زندانیان دو طرف، از احتمال تبادل زندانی در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

  پروانه_سلحشوری

نطق پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس که در پاسخ به وقایع اخیر اعلام کرد قصدی برای کاندیداتوری دوباره را ندارد موجب شد تا کاربران در فضای مجازی نسبت به آن واکنش‌های متفاوتی نشان دهند. درحالی‌که برخی از کاربران اصلاح طلب نوشتند که مردم از نمایندگان لیست امید چنین توقعی داشتند، کاربران اصولگرا نوشتند: «همین که امثال پروانه سلحشوری دور بعدی مجلس حضور ندارن خودش نوید تشکیل یه مجلس انقلابی است.»

  افزایش_قیمت_دلار

افزایش قیمت دلار طی روزهای گذشته موجب شد تا کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند. روز سه‌شنبه دلار به مرز ۱۴ هزار تومان رسید. برخی کاربران نوشتند که دولت از این طریق کسری بودجه و پرداخت حقوق کارکنان در شب عید را جبران می‌کند. در عین حال برخی دیگرهم نوشتند: «معلوم شد با اعدام سلطان‌ها، محدودکردن صرافی‌ها و دلال‌ها، بستن سایت‌های تعیین قیمت و تزریق ارز به قیمت پایین بازهم نمی‌شود جلوی افزایش قیمت را گرفت!»