قرص- در-کیک

ماجرای پیدا شدن قرص‌های مشکوک در کیک‌های بسته‌بندی شده این هفته با ورود نهادهای امنیتی وارد فاز تازه‌ای شد. وزیر بهداشت تاکید کرد: «یک شبکه فاسد و خرابکار اقدام به جاسازی قرص در کیک کرده واین کار خط تولید نیست و در نظام توزیع نیز موردی نیافتیم.»  در همین زمینه برخی کاربران نوشتند که این کار برای زمین زدن تولیدات داخلی و بدبین کردن مردم صورت گرفته است.

  بوی- نامطبوع

در روزهای آغازین این هفته در دو مقطع زمانی بوی نامطبوعی در برخی مناطق پایتخت استشمام شد که ترکیبات آنها متفاوت بود. انتشار این بو در تهران موجب شد کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند. درحالی‌که همچون سال گذشته منبع بوی بد تهران هنوز مشخص نشده است، کاربران دریافت‌های خود از ترکیبات بوی نامطبوع را نوشتند. یکی از کاربران نوشت: «ترکیبی از بوی آشغال سوخته، لجن، گوگرد و توالت بین راهی را تنفس می‌کنیم.»

  بیانیه- ۷۷- نفر

پس از احضار، بازجویی یا بازداشت برخی از امضاکنندگان بیانیه ۷۷ اصلاح‌طلب پس از ناآرامی‌های آبان‌ماه ۹۸، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که امضاکنندگان بیانیه از گروه‌های مختلف هستند و تحقیقات آغاز شده و اخذ توضیحاتی از افراد انجام شده است. مخالفان بیانیه در فضای مجازی امضاکنندگان را برانداز و معاند نظام خواندند اما موافقان نوشتند که در این نامه مردم به پرهیز از خشونت دعوت شده‌اند.

  خوزستان

همزمان با آبگرفتگی برخی از معابر، فرودگاه و بیمارستان‌ها در اهواز و آبادان، فیلم‌ها و تصاویری از این حادثه در شبکه‌های مجازی منتشر شد. برخی از کاربران با توجه به همزمانی اخبار تلخ روزهای گذشته همچون کشته شدن چهار بیمار زن در بیمارستانی در اهواز، فقر در کوت عبدالله و نیز مواردی از مرگ مشکوک دانشجویان، خواستار پاسخگویی مسوولان در این زمینه شدند.