یاشاسین اردبیل!

  رستوران سهند

   مفتح شمالی

رستوران سهند یه رستوران آذری و قدیمی و پرطرفداره که تقریبا دیگه همه می‌شناسنش و با کیفیت عالی که از گوشت گوسفندی اردبیل و کره محلی گاوی تبریز و برنج نیمه دودی ارائه می‌کنه، روزای جمعه ملت خیلی به یادش می‌افتند و واسه همین هم جلوش حسابی صف می‌شه؛ ولی جای نگرانی نیست ماشاالله انقدر بزرگه و تند و تند سرویس می‌ده، مردم زود می‌خورن و می‌رن و جا رو می‌دن به نفر بعدی. قیمت‌های اینجا بالاست؛ ولی خدایی نه به بالایی و بی معنایی بعضی جاها! والله از اون کترینگی که تو همین شماره نوشتم قیمتش پرت‌تر نیست. یکی از بهترین چلوکبابی‌های تهرانه که کباب هاش همه‌ش خوشمزه است. ماست محلی و نون سنگک (نون رو تو تنور خود رستوران شون می‌پزن) داره. نون هاش کوچولو و داغه و مراقب باشید اغفال نشید و زیاد نون نخورید که جا برای غذای اصلی کم میارید.

رستوران سهند موقع ناهار خیلی شلوغه و برای شام غذاهای منو نصف می‌شه. مثلا شب‌ها باقالی پلو با ماهیچه ندارن و مجبورید مثل من فقط شیشلیک و کباب برگ و چلوکباب بخورید و دم هم نزنید. به لحاظ محیطی یه فضای خانوادگی و مناسبی داره و مناسب اکیپ‌های شیطون و پرسر و صدا و اینا نیست که برید دلقک‌بازی دربیارید. فضا سنگینه برید غذا بخورید و خدا رو شکر کنید و سرسنگین باشید. دکوراسیون این رستوران بازاری و ضعیفه. یه جورایی همون غذاخوریه اما شیکش کرده کمی. مثل رستوران لاکچری‌های قدیمه و نوع با کلاسی‌اش اینطوریه. سالن رستوران داخل زیرزمینه و دلگیره کمی، چون میزه که قطاری چیدن و خب معلومه انقدر هم مشتری دارن که مهماندارهاش خدا رو بنده نیستن و من خیلی از مرام و منش‌شون خوشم نیومد. درحالی که صاحب رستوران خودش داخل رستوران می‌چرخه و دست رو شونه مهمونا (البته ورژن آقای مهمان و نه خانوم) می‌ذاره و می‌پرسه غذا چطوره و کم و کسری ندارید؟ یا باهاشون حرفی می‌زنه و بالاخره یه معاشرتی می‌کنه دیگه. صورتش هم یه مهربونی‌ای داره که دلچسبه و من ازش خوشم می‌آد. خب من اینجا انقدر چیزی خوردم که نمی‌دونم کدومو بخوام معرفی کنم و یا توصیه کنم.

ولی در مجموع بهتون بگم که اینجا باید کباب بخورید و لذا لوس بازی درنیارید برید سراغ چیزای دیگه. یه مدل کوبیده داره که توش سبزی ریختن که باحاله و حتما توصیه می‌کنم و کباب برگش رو هم نخورده از رستوران که چه عرض کنم، از دنیا هم نرید. جز جمعه بساط چایی هم داره و اونم روش بزنید و عیش تون کوک بشه و بعدش هم بر پدر من رحمت بفرستید که اینجا رو بهتون معرفی کردم. راستی جای پارک هم پیدا می‌کنید؛ اما به سختی، پس حواستون به این مورد هم باشه تا اسیر نشید.