رویترز

ادعای خبرگزاری رویترز درخصوص تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه در ایران نه تنها از سوی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تکذیب شد، بلکه واکنش کاربران فضای مجازی را هم برانگیخت. برخی کاربران، روزه سکوت مسوولان و عدم شفافیت را عامل عددسازی‌های رویترز دانستند و برخی آن را دروغی بزرگ خواندند. یک منبع نزدیک به بیت رهبری اعلام کرد هیچ جلسه مشترکی میان رهبری و دولت در مورد آشوب‌ها که رویترز به آن اشاره کرده بود، تشکیل نشده است.

  آلودگی_هوا

تداوم آلودگی هوا و تعطیلی یک هفته‌ای مدارس موجب شد تا بحث‌های متفاوتی درباره مشمولان تعطیلی در میان کاربران فضای مجازی ایجاد شود. برخی کاربران نوشتند که ظاهرا بچه‌ها پس از ۱۸ سالگی و دانشجو شدن از بچگی خارج می‌شوند که باید در این هوای آلوده به دانشگاه بروند. برخی دیگر هم نوشتند که به نظر می‌رسد کارمندان دودشش دارند که ادارات دولتی مشمول تعطیلی آلودگی هوا نمی‌شوند!

  استیضاح_ وزیر_ کشور

پس از آنکه علی مطهری اعلام کرد که هیات رئیسه مجلس به‌دلیل مخالفت رهبری با استیضاح وزیر کشور، آن را اعلام وصول نمی‌کنند، برخی از کاربران اصولگرای فضای مجازی نوشتند که مخالف‌ترین عضو کابینه در مقابل افزایش قیمت بنزین، وزیر کشور و اطلاعات بوده‌اند و اصرار بر استیضاح اشتباه، چیزی غیر از مانور و شوآف نیست! استیضاح رحمانی فضلی ۲۰ امضا دارد که فعلا به بعد از انتخابات موکول شده است.

  نورعلی_تابنده

  درگذشت دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی و حقوقدان پرسابقه ایرانی این هفته بخشی از واکنش‌های فضای مجازی را به خود اختصاص داد. تابنده در دولت موقت مهدی بازرگان، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر سازمان حج و زیارت و معاون وزارت دادگستری بود. حضور نیروهای ضد شورش در برخی از خیابان‌های تهران و ایجاد جو امنیتی در اطراف بیمارستان مهر، مورد توجه کاربران قرار گرفت.