سوزان کلاتن

سوزان بعد از تحصیل در رشته مدیریت مالی کسب‌وکار، به‌کار در یک آژانس تبلیغاتی در فرانکفورت مشغول شد. بعد از آن، دوره بازاریابی و مدیریت را در دانشگاه باکینگهام گذراند و مدرک MBA دریافت کرد. تجربه‌کاری او با کار در بانک درسدنر و شعبه موسسه مک‌کینزی در مونیخ افزایش یافت. بعد از مرگ پدر در سال ۱۹۸۲، سوزان ۱/ ۵۰ درصد سهام شرکت داروسازی و شیمیایی آلتانا را به‌دست آورد. او عضو هیات نظارت این شرکت شد و آن را به شرکتی در کلاس جهانی تبدیل کرد. در سال ۲۰۰۶ فعالیت‌های داروسازی شرکت آلتانا به ارزش ۵/ ۴ میلیارد یورو واگذار شد و فقط کسب‌وکار تخصصی شیمیایی این شرکت باقی ماند. این مبلغ بین سهامداران توزیع شد و کلاتن اکنون بزرگ‌ترین سهامدار آلتانا با بیش از ۵/ ۲ میلیارد دلار فروش سالانه محسوب می‌شود.

پدر سوزان همچنین ۵/ ۱۲ درصد سهام BMW را برای او به ارث گذاشت که بعد از فوت مادرش، سهم او به ۲/ ۱۹ درصد افزایش یافت. برادرش استفان نیز از دیگر سهامداران BMW است.او با ثروت ۲۱ میلیارد دلاری، چهل و ششمین فرد ثروتمند دنیا و ثروتمندترین زن آلمان معرفی شده است.سوزان در دوران کارآموزی در شرکت BMW با جان کلاتن آشنا شد. آنها در سال ۱۹۹۰ ازدواج کردند و با داشتن سه فرزند، در سال ۲۰۱۸ از هم جدا شدند. او همچنین عضو شورای دانشگاهی دانشگاه فنی مونیخ است.

 

 بعد از مرگ پدر در سال ۱۹۸۲، سوزان ۱/ ۵۰ درصد سهام شرکت داروسازی و شیمیایی آلتانا را به‌دست آورد. پدر سوزان همچنین  ۵/ ۱۲ درصد سهام BMW را برای او به ارث گذاشت که بعد از فوت مادرش، سهم او به ۲/ ۱۹ درصد افزایش یافت.