شهدای- وداع

همزمان با مراسم خاکسپاری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در این مراسم تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در حالی‌که برخی از کاربران فضای مجازی کشته‌شدگان در این حادثه را شهدای وداع دانستند، برخی دیگر از عدم تدبیر مناسب برای چنین مراسمی از سوی مسوولان و شورای تامین استان کرمان انتقاد کردند.

  سقوط- هواپیما

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این هواپیما ۱۷۹ مسافر و خدمه داشت که ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر نیز غیر ایرانی بوده‌اند. کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی، با انتشار تصاویری از محل سقوط هواپیما و نیز تصاویر برخی از دانشجویان سرنشین این هواپیما از خداوند متعال برای خانواده‌های این مسافران طلب صبر کردند.

  گام- نهایی

این هفته با اعلام تصمیم ایران مبنی بر برداشتن گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات در برجام، برخی کاربران و فعالان مجازی تندرو گام نهایی را به خروج ایران از برجام تعبیر کردند. اما وزیر امورخارجه در توییتی نوشت:«این گام در چارچوب برجام برداشته شده و همه پنج گام در صورت اجرای موثر تعهدات متقابل، برگشت‌پذیر است.» دونالد ترامپ هم در واکنش به گام پنجم در توییتی نوشت: «ایران هرگز بمب اتم نخواهد داشت.»

  خروج- از- عراق

پارلمان عراق روز یکشنبه در نشستی اضطراری قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که از دولت این کشور می‌خواهد به حضور نیروهای خارجی درعراق پایان داده شود. هرچند که وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد؛ اما برخی از کاربران فضای مجازی، تصویب خروج سربازان آمریکایی از عراق را نخستین ثمره خون شهید سلیمانی و پیروزی اول ایران بدون شلیک حتی یک گلوله دانستند.