من پیام مایلی هستم و کارشناسی ارشد بازاریابی دارم. قبل از عروس اپ در بازار کرکره اتوماتیک مشغول به کار بودم و با افزایش رقابت در بازار تصمیم گرفتم برای هرچه نزدیک‌تر شدن به مشتری نهایی یک اپلیکیشن طراحی کنم و از آن طریق شروع به فروش محصولاتم کنم و این آغازی بود بر ورود من به دنیای استارت‌آپی.

بعد از گذشت ۶ ماه با یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم تجربه هیجان‌انگیزتری را شکل دهیم و در سال ۹۵ با هم شرکتی ثبت کردیم و یک اتاق فکر تشکیل دادیم و با توجه به تجربیات قبلی‌مان راه‌اندازی چندین استارت‌آپ راکلید زدیم که یکی از آنها عروس اپ بود. به نظر من این اولین اشتباه ما بود که به جای اینکه روی یک فکر و ایده تمام قوای خود را بگذاریم با سرمایه محدودی که داشتیم ۴ ایده بسیار هیجان‌انگیز را استارت زدیم و مطمئنا می‌توان حدس زد که چه اتفاقی برای ما افتاد. بعد از کلی هزینه برای جمع‌آوری تیم (که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر استارت‌آپی است) مجبور شدیم کار را به‌دلیل اینکه سرمایه‌مان تمام شده بود، نیمه کاره رها کنیم. این در حالی بود که از میان ۴ ایده فقط عروس اپ به مرحله MVP رسیده بود. بنابراین تصمیم گرفتیم که آن را در ۲ نسخه اندروید و iOS در کافه بازار و play store قرار دهیم و اتفاقا با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شدیم و در کمتر از ۲ ماه بیش از ۱۲۰۰۰ نصب داشتیم و به‌عنوان اپلیکیشن منتخب دبیران کافه بازار انتخاب شدیم؛ اما متاسفانه دیگر پولی برایمان نمانده بود و مجبور شدیم شرکت را تعطیل کنیم و حتی کار به جایی رسید که بعد از مدتی دیگر هزینه‌های مربوط به سرور را هم نتوانستیم پرداخت کنیم و دیتاهای ما به کل از بین رفت. بعد از این اتفاق شریکم ناامید شد و سهامش را به من واگذار کرد و رفت.

من پس از آن ۲ یا ۳ بار دیگر هم با تیم‌هایی مشغول به کار شدم که متاسفانه به دلایل زیادی موفق به همکاری با هم نشدیم؛ ولی من در این سال‌ها تجربیات زیادی آموختم و دوره‌های زیادی را دیدم و همچنین با منتورهای زیادی گفت‌وگو کردم تا نهایتا در اواسط سال ۹۶ موفق شدم با چند تن از دوستانم که تجربه بسیاری داشتند و هر کدام در زمینه فعالیت خود متبحر بودند یک تیم خوب را تشکیل دهیم. البته این نکته را هم اضافه کنم که بیش از تبحرشان من مدیون تعهد آنها و صبرشان در انجام کار بودم. مهم‌ترین مزیت رقابتی ما نسبت به رقبایمان هوش مصنوعی و الگوریتمی است که ما در سایتمان به‌کار بردیم و بر اساس آن با توجه به بودجه و تعداد مهمان هر زوج تمامی مراحل ازدواج آنها را مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کنیم و بر آن اساس در عروس اپ به کاربرانمان بهترین خدمات‌دهندگان را پیشنهاد می‌کنیم.

Ecomotive.ir