ری دالیو

ریموند در اوت ۱۹۴۹ متولد شد. پدرش نوازنده موسیقی و مادرش خانه‌دار بود. دالیو کار سرمایه‌گذاری را در سن ۱۲ سالگی و با خرید سهام شرکت نورث‌وست ایرلاینز به ارزش ۳۰۰ دلار شروع کرد. سرمایه او بعد از ادغام این شرکت هواپیمایی با یک شرکت دیگر، سه‌برابر شد. دالیو مدرک کارشناسی امور مالی را از دانشگاه لانگ‌آیلند و مدرک MBA را در سال ۱۹۷۳ از مدرسه کسب‌وکار هاروارد دریافت کرد. بعد از پایان تحصیلات، در بورس نیویورک مشغول به‌کار شد. بعد از چند سال کار کردن و کسب تجربه در حوزه سهام و امور مالی، در سال ۱۹۷۵ شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بریج‌واتر را در آپارتمان دو خوابه خودش تاسیس کرد. شرکت به تدریج رشد کرد و در سال ۱۹۸۱ او توانست یک دفتر کار باز کند و در سال ۲۰۰۵ به بزرگ‌ترین صندوق پوشش ریسک دنیا تبدیل شد؛ یعنی شرکتی که پول سرمایه‌گذاران بزرگ را جمع می‌کرد تا در موقعیت‌های سودده سرمایه‌گذاری کند.

دالیو در سال ۲۰۱۱ کتابی به نام «اصول» به چاپ رساند که در آن فلسفه خودش را در مورد سرمایه‌گذاری و مدیریت که طی سال‌ها مشاهده، تحلیل و کار عملی در شرکت خودش به‌دست آمده، به‌طور خلاصه عنوان کرده است. او در سال ۲۰۱۸ بریج‌واتر را به یک شرکت سهامی تبدیل کرد و به کارمندانش سهم داد. او بیش از ۷۶۰ میلیون دلار خرج اهداف بشردوستانه کرده است.

دالیو در سال ۱۹۷۶ ازدواج کرده و چهار پسر دارد.

 

ریموند دالیو، موسس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پوشش ریسک دنیا به نام بریج‌واتر (Bridgewater) است که ۱۶۰ میلیون دلار دارایی را مدیریت می‌کند.