رقابت زمان و سلامتی

   هوآوی واچ جی تی ۲

ساعت هوشمند هوآوی واچ جی تی ۲ یکی از محصولات جدید هوآوی است. این ساعت از پردازنده کم‌ مصرف و جدید Kirin A۱ استفاده می‌کند که می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا دو هفته در اختیار کاربر باشد. حتی در صورت استفاده‌های سنگین، مداوم و حالت‌هایی مانند Always-on Display، باتری داخلی GT۲ می‌تواند تا یک هفته نیروی مورد نیاز ساعت هوشمند هوآوی را تامین کند. توان مصرفی این تراشه تا یک سوم تراشه‌های مشابه کاهش یافته و نمایشگر نیز برای استفاده مناسب از انرژی، بهینه‌سازی شده است.

ساعت هوشمند هوآوی واچ جی تی ۲ از یک نمایشگر پیشرفته AMOLED با شدت نور بالا استفاده می‌کند که تم‌های متنوعی دارد. با تکیه بر ویژگی Always-on یا همواره روشن، می‌توان تصاویر و تم‌های گوناگونی انتخاب کرد. این نمایشگر بسیار شفاف بوده و با تراکم پیکسلی ۴۶۲PPI، یکی از واضح‌ترین نمایشگرهای موجود بین ساعت‌های هوشمند است.

این ساعت هوشمند به تمام سنسورهای سنجش ضربان قلب، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، قطب‌نما، سنسور سنجش نور محیط و سنسور اندازه‌گیری فشار هوا مجهز است. همچنین هوآوی برای عملکرد بهتر در زمینه سلامتی و ورزش، نرم افزار اختصاصی Health را توسعه داده و در اختیار خریداران قرار می‌دهد. با استفاده از تراشه پیشرفته Kirin A۱ و برنامه‌های اختصاصی از جمله TruSeen ۳.۵ و TruSleep ۲.۰، اطلاعات سلامتی را با الگوریتم‌های تخصصی آنالیز می‌کند. از خواب تا ضربان قلب و فعالیت‌های ورزشی، همگی در HUAWEI WATCH GT۲ مانند یک ابزار تخصصی سلامتی پایش و پردازش می‌شوند. نمودارهای تعبیه شده در برنامه Health نیز آنها را به شکل کاملا علمی و شفاف نمایش می‌دهند.

  شیائومی می‌واچ

ساعت هوشمند شیائومی می‌واچ (Xiaomi Mi Watch)، اولین ساعت هوشمند از این شرکت است که چندی پیش رونمایی شد.ساعت هوشمند شیائومی می‌واچ، در حال حاضر به بازار چین راه یافته است و پس از آن نیز به‌طور جهانی عرضه خواهد شد. شیائومی می‌واچ در طراحی تشابه زیادی با محصول بسیار محبوب اپل واچ سری ۵ دارد. در طراحی آن، از نمایشگر مربعی با لبه‌های گرد استفاده شده و یک دکمه فیزیکی در سمت راست تعبیه شده است. همانند اپل واچ، این ساعت هوشمند صفحه‌نمایشی به اندازه ۷۵/ ۱ اینچ Super AMOLED دارد. شیشه گوریلا گلس ۳ نیز برای حمایت از صفحه‌نمایش قرار داده شده است.

در پایین تاچ، یک دکمه چند منظوره برای باز کردن سریع قرار گرفته است. سمت چپ دستگاه نیز میزبان بلندگویی است که امکان پخش موزیک توسط می‌واچ را فراهم می‌کند. در پایین دستگاه داک شارژر و مانیتور ضربان قلب قرار گرفته است. شیائومی می‌واچ در مقایسه با همتای آمریکایی خود، بدنه ضخیم‌تری دارد. ابعاد این دستگاه ۷/ ۴۴ در ۹/ ۳۶ در ۳/ ۱۲ میلی‌متر است و ۴۴ گرم وزن دارد.

در ساعت شیائومی، فریم آلومینیوم مات به‌کار رفته است و با دو بند قابل تعویض ارائه می‌شود که می‌توان آن را روی هر اندازه مچی تنظیم کرد. بخش پشتی دستگاه تماما از جنس سرامیک است تا برخی از سنسورهای هوشمند مربوط به سلامت، در آن قرار بگیرند.

در بخش نرم افزاری، سیستم عامل گوگل Wear را میزبانی می‌کند و آخرین نسخه رابط کاربری شیائومی MIUI بر روی آن اجرا می‌شود. پوسته مخصوص شیائومی بیش از ۴۰ برنامه شخصی‌سازی شده اضافه کرده است که برای کاربران بازار چین بسیار کارآمد خواهد بود. شیائومی همچنین دستیار صوتی هوشمند Xiao Ai را در ساعت خود جا داده که برای انجام برخی از دستورات اصلی و همچنین کنترل تجهیزات خانه‌های هوشمند کاربرد دارد. شیائومی پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون Wear ۳۱۰۰ را در دستگاه خود قرار داده که با فرکانس ۲/ ۱ گیگاهرتز، به خوبی از پس دستورات کاربران بر می‌آید. برای بخش گرافیکی نیز تراشه Adreno ۳۰۴ استفاده شده است.

در ساعت هوشمند شیائومی شاهد نمایشگر ۷۵/ ۱ اینچی لمسی خازنی Super AMOLED هستیم. این صفحه نمایش، وضوح ۳۶۸ در ۴۴۸ پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل‌درهر اینچ دارد. شیائومی می‌واچ از نظر حافظه با یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این مقدار حافظه برای یک ساعت هوشمند کافی خواهد بود و امکان افزایش حافظه از طریق مموری کارت وجود ندارد. شیائومی گزینه‌های اتصال مختلفی را برای می‌واچ در نظر گرفته است. این ساعت بلوتوث ۲/ ۴، وای‌فای ۱۱/ ۸۰۲، جی‌پی‌اس و NFC دارد و از این نظر کمبودی وجود نخواهد داشت. می واچ، باتری غیرقابل‌تعویض ۵۷۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. به گفته شرکت شیائومی، این باتری در هر ۳۶ ساعت به یک بار شارژ نیاز خواهد داشت. گفتنی است که این ساعت از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می‌واچ به تعداد زیادی از حسگرها مجهز شده است. این گجت پوشیدنی سنسورهایی نظیر نمایشگر ضربان قلب، فشارسنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و ... را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

Untitled-1