عباس شیردل، درباره وضعیت فروش آثار صنایع‌دستی درحال‌حاضر بیان کرد: اگر حراج‌هایی برای صنایع‌دستی برگزار شود و بتوانیم در یک محل مشخص با برگزاری حراج آثار نفیس صنایع‌دستی این آثار را چوب بزنیم و با بیشترین قیمت مدنظر مشتری آنها را به ‌فروش برسانیم قطعا هنرمندان این حوزه تشویق می‌شوند و این کار باعث تولید مصنوعات با کیفیت و رقابتی خواهد شد. این اتحادیه درحال رایزنی برای این کار است و سعی دارد با همکاری اتحادیه صنایع‌دستی تهران و معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در آینده‌ای نزدیک این حراج فروش صنایع‌دستی را برگزار کند. حراج صنایع‌دستی می‌تواند با حضور استادان صنایع‌دستی، هنرمندان و مسوولان برای کمک به رشد این هنر در کشور به مرحله اجرا درآید.

جشنواره برفی در استان چهار فصل

چهارمین جشنواره ملی برفی دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کهگیلویه و بویراحمد به استان چهارفصل و پایتخت طبیعت ایران مشهور است که همه‌ساله در میانه زمستان مقصد تعداد زیادی از گردشگران زمستانی می‌شود. جشنواره ملی برفی دنا به همین مناسبت در یاسوج برگزار شد. سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در این‌باره گفت: جشنواره برفی دنا با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آداب و رسوم کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران برگزار شده است. پخت غذاهای محلی، ایستگاه نقاشی کودکان ویژه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اجرای مسابقات مختلف ورزش از جمله اسکی از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است.

دماوند صاحب اقامتگاه بوم‌گردی شد

یک اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت ۱۰ اتاق در شهرستان دماوند افتتاح شد.

دماوند یکی از نقاط بسیار مورد علاقه تهرانی‌ها برای سفرهای آخر هفته است. با این حال تعداد گردشگرانی که در دماوند قصد می‌کنند اقامت توریستی داشته باشند خیلی کمتر از کل جامعه گردشگران عازم این شهر است که علت آن هم نبود اقامتگاه ارزان در این منطقه است. اقامتگاه‌های بومی اما امکان اقامت با هزینه اقتصادی را برای گردشگران فراهم می‌آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران در حاشیه افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در دماوند گفت: «توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی موجب ایجاد یک چرخه اقتصادی دوسویه بین شهر و روستاهای تهران شده است به‌طوری‌که تاسیس یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای تهران برای ۱۰ تا ۱۵ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند که همین مساله ضمن حفظ هویت بافت روستاها موجب کاهش مهاجرت جوانان از روستا به تهران می‌شود.

این مسوول بازار گردشگری اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از تاسیسات گردشگری زودبازده با حجم سرمایه‌گذاری اولیه مناسب با مناطق روستایی دانست و خاطرنشان کرد: «تیم‌های مشاوره با حضور کارشناسان معاونت سرمایه‌گذاری و گردشگری برای ترغیب و تشویق جوامع روستایی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی جلسات توجیهی را در دهیاری‌های استان برگزار خواهند کرد. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، اقامتگاه بوم‌گردی تازه افتتاح شده در شهرستان دماوند، دارای ۱۰ اتاق اقامتی، یک کافه رستوران و فروشگاه صنایع‌دستی است و برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.