برف_ بی‌سابقه

بارش برف شدید در استان‌های گیلان و آذربایجان طی روزهای گذشته واکنش‌های زیادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. برخی از کاربران با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از گرفتاری خودروها در جاده‌های برفی خواستار توجه بیشتر مسوولان شدند. در همین حال قطعی گاز و برق در بعضی از مناطق انتقادات زیادی در پی داشت. برخی از کاربران هم به غافلگیری ستاد بحران با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی اشاره کردند.

  استعفای _ روحانی

این هفته یک بار دیگر شایعه استعفای حسن روحانی در فضای مجازی دست به دست شد و شایعه‌سازان بر استعفای رئیس‌جمهور در آستانه ۲۲ بهمن ماه اصرار کردند. در چنین شرایطی برخی از کاربران مخالف دولت شبکه‌های اجتماعی از این خبر استقبال کرده و برخی دیگر نوشتند که روحانی باید بماند و حساب پس بدهد. سخنگوی دولت دیروز اعلام کرد که روحانی تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در کنار مردم بوده و نگاه رو به جلو دارد.

  دادگاه_ زم

برگزاری دادگاه روح‌الله زم در این هفته واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت. برخی از کاربران با اشاره به تصویر منتشر شده از پرونده سنگین سرشبکه آمدنیوز نوشتند که سال‌های قبل روح‌الله زم در آستانه ۲۲ بهمن رجز می‌خواند که این سال آخر جمهوری اسلامی است. اما حالا در آستانه ۲۲ بهمن محاکمه او آغاز شد. حسام‌الدین آشنا در توییتی نوشت: «بنده نگرانم، تهمت‌هایی از جنس گاندو تکرار و آبروی افراد قربانی مطامع سیاسی نشود ان‌شاء‌الله.»

  ویروس_کرونا

با انتشار اخباری درباره فوت یک زن ۶۰ ساله به‌دلیل ابتلا به کرونا در تهران، خیلی زود وزارت بهداشت گزارش مربوط به درگذشت یک بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب کرد. هفته گذشته هم معاون وزارت بهداشت ایران، شایعه‌های مطرح شده در فضای مجازی در مورد عدم اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در مورد ورود بیماری به ایران و تلفات مبتلایان به این بیماری را نادرست خواند.