تحول در هزینه‌های فدرال

  چند نکته قابل توجه

۱) سهم هزینه‌های فدرال در بخش دفاعی کشور ظرف ۶۰ سال گذشته کاهش یافته است، این میزان به نصف کل هزینه‌های فدرال در سال ۱۹۶۰ و به کمتر از یک‌ششم هزینه‌های فدرال درحال‌حاضر کاهش یافته است.

۲) سهم هزینه‌های فدرال در «پرداخت به افراد» در ۶۰ سال گذشته افزایش یافته است، درواقع از ۲۶ درصد کل هزینه‌های فدرال در این بخش در سال ۱۹۶۰، به بیش از ۷۰ درصد درحال‌حاضر رشد داشته است. افزایش هزینه‌های فدرال برای تامین اجتماعی و برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی در اینجا نقش بسزایی دارد.

۳) دو ستون آخر نشانگر رخدادی در بخش پرداخت‌ها است. در دولت فدرال میزانی از پرداخت مستقیم به افراد داده می‌شود و میزانی از طریق کمک هزینه به دولت‌های ایالتی و محلی می‌رود. در سال ۱۹۶۰، تقریبا از هر ۳۵ دلار دولت فدرال صرف‌شده برای پرداخت به افراد تنها یک دلار به دولت‌های ایالتی و محلی رفت. اکنون، تقریبا از هر ۳۵ دلار ۸ دلار به این مقصد می‌رسد.

۴) اگر بودجه دفاعی سال ۱۹۶۰ را با پرداخت‌ها به افراد جمع کنید، ۵/ ۷۸ درصد از هزینه‌های فدرال به دست می‌آید، در حالی که اگر بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ را به پرداخت‌ها اضافه کنید، ۴/ ۸۵ درصد از هزینه‌های فدرال به دست می‌آید. به عبارت دیگر، سهم سرمایه‌های فدرال از سایر بخش‌ها نیز مجزا می‌شود.

از بعضی جهات، این جدول آنچه را که قبلا «سهام صلح» نامیده می‌شد، نشان می‌دهد؛ یعنی حرکت هزینه‌های دولت از بودجه دفاعی به مصارف غیرنظامی. این تحول اساسی در هزینه‌های فدرال به‌گونه‌ای است که پرداخت‌‌ها به نوعی کار اصلی دولت شده است؛ اما به نظر من تغییری که در نحوه مشاهده موثر بیشتر آمریکایی‌ها رخ داده، درحال‌حاضر، هدف اصلی دولت فدرال را نشان می‌دهد. گاهی اوقات فریاد نبرد را می‌شنود، «اگر ما بتوانیم فضانوردی را روی ماه قرار دهیم، آنگاه...» اما فرود آمدن شخصی بر روی ماه یک فعالیت کهنه است و از الگوهای هزینه‌گذاری قبلی دولت فدرال به شمار می‌رود و به پرداخت به افراد نیز مرتبط نیست. به‌نظر می‌رسد منابع مالی فدرال مقاصد دیگری پیدا کرده‌اند: بودجه برای مسائلی مانند تحقیق و توسعه، علم، راه‌سازی، پل‌سازی، تامین آب و فاضلاب، امنیت سایبری، دیپلماسی، آموزش در همه سطوح، نظارت بر محیط زیست و سایر شاخه‌ها اکنون به سبد بودجه افزوده شده‌اند. شاید بتوان گفت که تاکنون هدف اصلی دولت فدرال پرداخت به افراد بوده است، اما در سال‌های آتی...؟

Untitled-1

روی جدول تاریخی که ترکیب هزینه‌ها در سال‌های 2025-1945 میلادی خوانده می‌شود، بررسی‌هایی انجام شده است. در اینجا برخی از داده‌های جدول آورده شده است که تحول چشمگیر اما کمتر مورد بحث قرارگرفته هزینه‌های فدرال در طول 60 سال گذشته را نشان می‌دهد.