چین می‌تازد

 گوشی‌های سری نوا

سری نوا هوآوی معمولا روی عرضه گوشی‌های هوشمند با طراحی زیبا و منحصر‌به‌فرد، دوربین سلفی قدرتمند و عملکرد چشمگیر با قیمت مناسب تمرکز دارد. تفاوت چشمگیر سری نوا ۷ با نسل‌های گذشته این سری استفاده از صفحه نمایش OLED با حفره میزبان دوربین سلفی برای اولین‌بار در این سری است. گوشی نوا ۷ پرو همان‌طور که از نام آن پیداست قوی‌ترین نسخه سری نوا ۷ هوآوی است. گوشی نوا ۷ پرو به صفحه نمایش اولد ۵۷/ ۶ اینچی با لبه‌های خمیده و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل مجهز شده است. این نمایشگر از نسبت ابعاد ۵:۹/ ۱۹ برخوردار است و همچنین از طیف رنگی DCI-P۳ پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش همچنین گواهی استاندارد TUV Rheinland را دریافت کرده است. نوا ۷ پرو از پردازنده Kirin ۹۸۵ بهره‌مند شده است که یک چیپست ۵G است و با استفاده از فرآیند ۷ نانومتری TSMC ساخته شده است. این تراشه پشتیبانی از استانداردهای شبکه ۲G/ ۳G/ ۴G/ ۵G و حالت‌های دوگانه NSA /  SA ۵G را به همراه دارد. چیپست کایرین ۹۸۵ در واقع فاصله بین پردازنده‌های کایرین ۹۹۰ و کایرین ۸۲۰ را پر می‌کند. پردازنده کایرین ۹۸۵ در نوا ۷ پرو را ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت (دو نسخه) حافظه داخلی همراهی می‌کنند. هوآوی نوا ۷ پرو از یک دوربین چهارگانه بهره می‌برد که شامل یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/ ۱.۷، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو است.

این دوربین از ویژگی‌هایی همچون کاهش نویز سطح SLR BM۳D، تشخیص چشم کاربر، تصحیح اعوجاج تصویر با زاویه دید عریض و موارد دیگر برخوردار است و بدون در نظر گرفتن فاصله، می‌تواند به سرعت در نور کم فوکوس کند. دوربین نوا ۷ پرو هوآوی از بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر، بزرگنمایی ترکیبی ۱۰ برابر و بزرگنمایی دیجیتال ۵۰ برابری پشتیبانی می‌کند و به فناوری‌های تثبیت تصویر OIS با ساختار دوگانه و AIS مجهز شده است. در بخش فیلمبرداری نیز Nova ۷ Pro از فناوری تثبیت تصویر با کیفیت بالا، خروجی باکیفیت ۱۰۸۰p و بزرگنمایی ۱۵ برابر پشتیبانی می‌کند. نوا ۷ پرو هوآوی در بخش دوربین سلفی نیز از یک دوربین دوگانه با فوکوس خودکار بهره می‌برد که شامل یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اوترا واید است. هوآوی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ فوق سریع ۴۰ واتی برخوردار است که می‌تواند باتری را در یک ساعت به‌طور کامل شارژ کند.

سری Nova ۷ با اندروید ۱۰ مبتنی بر رابط کاربری EMUI ۱۰.۱ عرضه شده و از NFC نیز پشتیبانی می‌کند. نوا ۷ از طراحی مشابهی برخوردار است و چندین ویژگی مشترک با نوا ۷ پرو دارد. هوآوی نوا ۷ دارای صفحه نمایش کمی کوچک‌تر ۵۳/ ۶ اینچی اولد فول اچ‌دی پلاس با یک حفره دوربین سلفی است که در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است اما دیگر خبری از آن لبه‌های خمیده نیست و با یک نمایشگر تخت روبه‌رو هستیم. نوا ۷ همچنین از همان پردازنده Kirin ۹۸۵ بهره می‌گیرد که با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. در بخش دوربین نوا ۷ ۵G از نظر مشخصات تفاوتی با دوربین نوا ۷ پرو ندارد اما در جزئیات سنسور تله‌فوتو شاهد تغییراتی هستیم. در سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو هوآوی نوا ۷ شاهد بزرگنمایی ۳ برابر اپتیکال به جای ۵ برابر و زوم ترکیبی ۵ برابری به‌جای ۱۰ برابری و زوم ۲۰ برابری دیجیتال به‌جای ۵۰ برابری هستیم و گشودگی دیافراگم f/ ۲.۴ جایگزین f/ ۳.۴ شده است. در نوا ۷ هوآوی دیگر خبری از دوربین سلفی دوگانه نیست و شاهد استفاده از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/ ۲.۰ هستیم.   قیمت هوآوی نوا ۷ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۴۲۴ دلار است و هوآوی نوا ۷ پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۵۲۳ دلار قیمت‌گذاری شده است.

 آنر ۳۰، آنر ۳۰ پرو

آنر در هفته گذشته سه گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود را در چین معرفی کرد که در اینجا ما به بررسی دو مدل آنر ۳۰ و آنر ۳۰ پرو می‌پردازیم.

در Honor ۳۰ Pro شاهد استفاده از سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی سونی IMX۶۰۰ هستیم. سنسور تله فوتو و اولترا واید موجود در آنر ۳۰ پرو دقیقا مشابه با نسخه پرو پلاس است. آنر ۳۰ از یک دوربین اصلی چهارگانه استفاده می‌کند. سنسور اصلی این دوربین سونی IMX۶۰۰ با وضوح تصویر ۴۰ مگاپیکسل است. یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور پریسکوپ با توانایی زوم دیجیتالی ۵۰ برابری، زوم هیبریدی ۱۰ برابری و زوم اپتیکال ۵برابری که از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند، آن را همراهی می‌کنند. یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز دیگر عضو حاضر در این ترکیب دوربین چهار گانه است. در بخش دوربین سلفی آنر ۳۰ از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. در آنر ۳۰ پرو و آنر ۳۰ پرو پلاس نیز شاهد حضور یک دوربین سلفی دوگانه با ترکیب دو سنسور ۸ و ۳۲ مگاپیکسلی هستیم. آنر ۳۰ از نمایشگر اولد ۵۳/ ۶ اینچی استفاده می‌کند که کاملا تخت است. وضوح تصویر این نمایشگر فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی تصویر آن ۶۰ هرتز است. در بخش بالایی نمایشگر یک حفره قرار گرفته است که از سنسور دوربین سلفی میزبانی می‌کند. آنر ۳۰ پرو و پرو پلاس از یک پنل اولد ۵۷/ ۶ اینچی با لبه‌های خمیده بهره‌مند شده‌اند که درون آنها یک حفره کشیده به منظور قرارگیری دوربین سلفی دوگانه تعبیه شده است. وضوح تصویر نمایشگر هر دو گوشی فول اچ‌دی پلاس است اما در نسخه پرو پلاس نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز و نرخ تشخیص لمس آن ۱۸۰ هرتز است. هر سه مدل از حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش استفاده می‌کنند. در قلب آنر ۳۰ تراشه کایرین ۹۸۵ با پردازشگر گرافیکی Mali-G۷۶ قرار گرفته که ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کنند. کایرین ۹۸۵ نسخه اندکی ضعیف‌تر از کایرین ۹۹۰ است که در Honor ۳۰ Pro و پرو پلاس استفاده شده است. آنها از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده و از شارژ سریع ۳۰ واتی سیمی پشتیبانی می‌کنند. سیستم‌عامل این سری گوشی اندروید ۱۰ است که با رابط کاربری Magic UI ۳.۱.۱ شخصی‌سازی شده است. پیش‌فروش هر سه مدل در بازار چین آغاز شده است و اولین عرضه آن در بازار در تاریخ ۲۱ آوریل (دوم اردیبهشت) انجام می‌پذیرد. قیمت آنر ۳۰ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۴۲۵ دلار و آنر ۳۰ پرو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۵۶۶ دلار است.