ریاست_مجلس

در فاصله یک ماه مانده به آغاز کار مجلس یازدهم شورای اسلامی، رایزنی‌ها درباره ریاست مجلس بالا گرفته و درحالی‌که اکثریت مجلس با اصولگرایان است، اختلافات درونی اصولگرایان تاکنون مانع از وحدت بر سر تعیین رئیس مجلس شده است. در فضای مجازی اسامی مختلفی از جمله میرسلیم، قالیباف، حاجی‌بابایی و آقاتهرانی مطرح می‌شود. برخی کاربران دستور کار مجلس در روزهای ابتدایی را رانت‌زدایی و اصلاح امور عنوان کرده‌اند.

 خلیج _ فارس

دیروز به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فضای مجازی توفانی توییتری به راه افتاد و کاربران شبکه‌های اجتماعی با ترند کردن این هشتگ، به انتشار تصاویری از نقشه ایران به همراه خلیج همیشگی فارس پرداختند. برخی کاربران هم به حضور آمریکا در خلیج‌فارس واکنش نشان داده و نوشتند: «کسانی باید امنیت خلیج‌‌فارس را حفظ کنند که خلیج‌فارس متعلق به آنها و خانه‌ آنها است؛ آمریکا چه‌کاره است؟»

 حرمسرای_ تتلو

این هفته صفحه اینستاگرام امیرحسین مقصودلو، معروف به تتلو، خواننده ایرانی ساکن ترکیه بسته شد. او و برخی هوادارانش با فراخوانی اینستاگرامی دنبال جذب «دخترهای ۱۵ تا ۲۰ ساله ساکن ترکیه» بودند تا به «حرم‌سرای» تتلو وارد شوند. کاربران فضای مجازی نسبت به این درخواست تتلو واکنش‌های شدیدی نشان دادند. در همین زمینه برخی تحلیلگران هشدار دادند که باید از پدیده تتلوها و طرفداران آنها ترسید.

  نماینده_ تفرش

طی روزهای گذشته اخباری در شبکه‌های مجازی مبنی‌بر جعلی بودن مدرک سینا کمالخانی راه‌یافته به مجلس یازدهم از حوزه تفرش پخش شد. کاربران درباره جعلی بودن مدرک تحصیلی وی مطالب زیادی نوشتند. سخنگوی شورای نگهبان دیروز اعلام کرد سینا کمالخانی، کاندیدای راه یافته به مجلس یازدهم از تفرش، با توجه به اعلام نظر رسمی وزارت علوم درباره اعتبار مدرک تحصیلی‌اش نمی‌تواند به‌عنوان نماینده به مجلس برود.