من فرشاد مصفا متولد سال ۷۵ و دانشجوی رشته‌ مکانیک هستم. سامانه‌ای که راه‌اندازی کرده‌ایم، یک وکیل متخصص را به موکل وصل می‌کند. ابتدا به‌صورت تمام‌وقت روی پروژه زمان نمی‌گذاشتیم و خیلی به فرآیند کار احاطه نداشتیم؛ ولی بعد از کمی تجربه، به سرعت محصول را ارائه کرده و بازخورد گرفته و تحلیل بازخوردها را آغاز کردیم. دادسان، سامانه‌ RFP درخواست وکیل متخصص است که در آن افراد درخواست خود را ثبت می‌کنند و پیشنهادهایی از وکلای متخصص (همراه با رزومه و امتیازهای وکلا) در همان حوزه، دریافت می‌کنند. یکی از ویژگی‌های‌ به‌خصوص دادسان این است که اگر کسی مثلا در حوزه ملک به مشکل بخورد و نیاز به وکیل داشته باشد، وکلایی که دادسان به آنها معرفی می‌کند، کسانی هستند که سابقه پرونده ملکی دارند. ویژگی دیگر دادسان این است که کاربر به طور هم‌زمان از چند وکیل قیمت دریافت می‌کند و این خود باعث ایجاد رقابت می‌شود و قیمت‌های منطقی‌تری به مشتریان ارائه می‌شود. در دادسان تا به حال ۲۱۷ وکیل مورد تایید قرار گرفته‌اند و از مرحله و فرآیند پذیرش گذشته‌ و درحال فعالیت‌اند. دادسان بیش از ۳۰۰ شهر و روستا را در مدت یک سال فعالیت خود پوشش داده و  به ۱۰۰۷ نفر در زمینه حقوقی کمک کرده است.

با توجه به حساسیت بحث حقوقی ایجاد اعتماد بسیار سخت بود اما اصلی‌ترین راه نتیجه گرفتن، معرفی شدن است. در تمامی کارهای دنیا، افرادی وجود دارند که پذیرنده‌های آغازین هستند و ما این افراد را شناسایی کرده و سامانه دادسان را به آنها معرفی کردیم. ۲۶درصد از مشتریان از طریق معرفی دهان‌به‌دهان، به دادسان اعتماد کردند و چون سامانه ما ویژگی‌های مختلفی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به شکل تخصصی در همه ابعاد این حوزه فعالیت می‌کند، افراد علاوه‌ بر معرفی کردن وکلای تخصصی، معمولا سیستم را هم به همدیگر معرفی می‌کنند.

ما بخشی از جامعه استارت‌آپی را به عنوان پذیرندگان آغازین انتخاب کردیم؛ چراکه آنها معمولا آغوش بازتری نسبت به خدمات آنلاین دارند. از طریق آنها، دادسان دهان به دهان معرفی شد. در مرحله بعدی هم قصد داریم از طریق بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو خودمان را بیشتر به کاربران معرفی کنیم.

تعامل میان مشتری و وکلا به این صورت است که درخواست کاربر ثبت و وارد سیستم دادسان شده و حوزه و تخصص‌های موردنیاز آن مشخص می‌شود. سپس وکیل، درخواست‌هایی که توسط مشتری نوشته شده را می‌خواند و سوال‌های خود را در زمینه پرونده از کاربر می‌پرسد و سپس بازه قیمت را اعلام می‌کند. وکلا می‌دانند که وکلای دیگر هم قیمت می‌دهند و به همین دلیل رقابت پیش می‌آید. کاربر و وکیل هم به‌صورت حضوری یا تلفنی می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند. طرح پیشنهاد از سوی وکلا باید بین ۲ تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت درخواست مشتری انجام شود؛ مگر اینکه فرد درخواست زمان بیشتری بدهد.

Ecomotive.ir