رقابت در گوشه رینگ

 ال‌جی Q۶۱ با نمایشگر ۵/ ۶ اینچی

ال‌جی چندی است که از گوشی هوشمند LG Q۶۱ برای بازار کره‌جنوبی رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند نسخه تغییرنام یافته LG K۶۱ است که چند ماه پیش معرفی شد. نمایشگر بزرگ دارای حفره و دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی از جمله مهم‌ترین مشخصات گوشی هوشمند LG Q۶۱ است.

ال‌جی Q۶۱ از نمایشگری ۵/ ۶ اینچی از نوع IPS LCD استفاده می‌کند که در بخش بالا و سمت چپ آن یک حفره وجود دارد. وضوح تصویر این صفحه نمایش فول اچ‌دی+ بوده و نسبت تصویر آن ۵/ ۱۹ به ۹ است. در قلب گوشی LG Q۶۱ تراشه میان‌رده مدیاتک هلیو P۳۵ قرار گرفته است. این تراشه ۱۲ نانومتری بوده و با ۴ گیگابایت رم همراهی می‌شود. میزان حافظه داخلی دستگاه ۶۴ گیگابایت است که به کمک کارت حافظه قابل ارتقا است.

دوربین سلفی LG Q۶۱ از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین اصلی این گوشی نیز چهارگانه است که از یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولتراواید، حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. نیرو دهنده این اسمارت‌فون یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.

در بخش نرم‌افزار گوشی LG Q۶۱ از اندروید ۱۰ استفاده شده است. این گوشی از یک سنسور اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی برخوردار است و یک کلید سخت‌افزاری اختصاصی برای دسترسی به دستیار صوتی گوگل دارد.

گوشی LG Q۶۱ از درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برخوردار بوده و از فناوری DTS:X ۳D Surround پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Q۶۱ می‌توان به بدنه دارای گواهی نظامی MIL-STD ۸۱۰G، وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac، شبکه ارتباطی ۴G LTE، بلوتوث ۵، NFC، جی‌پی‌اس و USB-C اشاره کرد. ال‌جی Q۶۱ در کره‌جنوبی با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد. این گوشی ال‌جی خیلی زود به‌صورت انحصاری در بازار کره‌جنوبی عرضه خواهد شد.

  هوآوی Y۸p

شرکت هوآوی در حالی که با تحریم‌های جدیدی از سوی ایالات متحده رو‌به‌رو شد، در سکوت خبری از گوشی میان‌رده هوآوی Y۸p بدون بهره‌مندی از سرویس‌های گوگل رونمایی کرد.

گوشی هوآوی Y۸p در دسته میان رده‌های بازار قرار می‌گیرد و فاقد قابلیت منحصر به فردی است، از این رو بدون مقدمه در ادامه به مرور مشخصات سخت‌افزاری آن خواهیم پرداخت.

بر این اساس گوشی هوآوی Y۸p که باید آن را نسخه جهانی گوشی Enjoy ۱۰s نامید، دارای نمایشگری ۳/ ۶ اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس با بریدگی قطره‌ای است.

در این بریدگی شاهد تعبیه دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستیم، در حالی که ماژول دوربین اصلی این گوشی هوآوی را سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق و ۸ مگاپیکسلی واید تشکیل می‌دهند.

گوشی Huawei Y۸p در سینه میزبان تراشه Kirin ۷۱۰F به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی است. البته امکان دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های گوشی میان‌رده جدید هوآوی می‌توان به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، باتری ۴هزار میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژر ۱۰ وات، Bluetooth ۵، جک ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون، NFC و درگاه USB-C اشاره کرد.

هوآوی Y۸p با قدرت گرفتن از اندروید ۱۰ و بدون بهره‌مندی از سرویس‌های موبایلی گوگل، به زودی در دو رنگ مشکی و آبی-بنفش راهی بازار خواهد شد. هوآوی هنوز درخصوص قیمت Huawei Y۸p و زمان عرضه آن چیزی اعلام نکرده است.

9-14-1280x720