مجلس -یازدهم

افتتاحیه مجلس یازدهم دیروز با قرائت پیام مقام معظم رهبری و نیز سخنرانی رئیس‌جمهور در بهارستان برگزار شد. با وجود اینکه انتخابات هیات‌رئیسه مجلس قرار است امروز برگزار شود اما لابی‌ها و رایزنی‌های برخی از نمایندگان برای ریاست مجلس و دیگر کرسی‌های هیات‌رئیسه دیروز در مراسم افتتاحیه دنبال شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی، شانس قالیباف را به‌عنوان رئیس مجلس از دیگر کاندیداهای ریاست محتمل‌تر می‌دانند.

  جنگل‌های-گچساران

آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌ها و مراتع گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. تخمین زده می‌شود که ۲۵۰ هکتار از این اراضی در آتش سوخته است. برخی از کاربران از سوختن سرمایه‌های ملی و نبود امکانات کافی برای خاموش کردن آتش نوشتند. در فضای مجازی ویدئوهایی از حضور جوانان و مردم گچساران برای خاموش کردن آتش با دستان خالی منتشر شد.

  عید-فطر

این هفته رویت هلال ماه در آسمان از سوی ستاد استهلال کشور و اعلام عید فطر از سوی دفتر مقام معظم رهبری واکنش‌هایی در فضای مجازی برانگیخت. چراکه برخی از مراجع تقلید روز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند. عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری علت اختلاف نظر در اعلام رویت هلال ماه را به اختلافات فقهی مربوط دانست و گفت مردم ممکن است فکر کنند خدای ناکرده انگیزه‌های سیاسی باشد اما این از قدیم بوده است.

  سهام-عدالت

تمدید مهلت زمان آزادسازی سهام عدالت این هفته واکنش‌های متفاوتی در فضای مجازی در پی داشت. برخی از کاربران علت اصلاح نسبی شاخص بورس را مربوط به ترس از فشار عرضه مالکان سهام عدالت دانستند و برخی دیگر از کاربران به دارندگان سهام عدالت توصیه کردند سهام خود را نفروشند. برخی دیگر از کاربران هم به دولت پیشنهاد دادند که بانک‌ها این دارایی را به‌عنوان وثیقه برای پرداخت وام قرض‌الحسنه بپذیرند.