مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق با اشاره به اینکه، از طریق راه‌آهن ارتباطات خوبی با کشور پاکستان داریم، تصریح کرد: به‌تازگی در این ارتباط بازاریابی‌های گسترده‌ای را انجام داده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که خرمای بلوچستان را صادر کنیم. وی با بیان اینکه اولین بخش این محصول با رایزنی‌ انجام شده و برای اولین بار در تاریخ راه‌آهن به سمت پاکستان ارسال شده است، اظهار کرد: تلاش ما این است که راه‌آهن را در این مسیر فعال سازیم. ارجونی با یادآوری اینکه ایران در گذشته از طریق راه‌آهن به پاکستان سیمان و گوگرد صادر می‌کرد گفت: صادرات سیمان به این طریق ادامه دارد اما جابه‌جایی گوگرد به دو شکل صادراتی و ترانزیتی انجام می‌شود. وی افزود: ترانزیت این محصول از سمت آسیای میانه به‌خصوص ازبکستان به کویته پاکستان انجام می‌شود و در بخش صادراتی نیز ما از خانگیران مشهد گوگرد را به پاکستان می‌رسانیم. مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق با بیان اینکه درحال‌حاضر در نظر داریم که انتقال میوه را انجام دهیم اظهار کرد: پرتقال را از سمت پاکستان به سمت قرقیزستان می‌بریم که امیدواریم انتقال اولین بخش آن یک ماه دیگر شروع شود.

ارجونی در ادامه افزود: این اقدام با کانتینر‌های یخچال دار صورت می‌گیرد و در بازگشت از پاکستان علاوه بر میوه، برنج پاکستانی نیز وارد استان سیستان‌وبلوچستان می‌شود. وی در تشریح عملکرد راه‌آهن جنوب شرق در زمینه افزایش بار گفت: در بخش بارهای بین‌المللی، اگر بخواهیم واردات بار از پاکستان را با سال گذشته مقایسه کنیم تا تاریخ ۲ آذرماه، ۷ درصد، در بخش ورود واگن و ۵ درصد در تناژ رشد داشته‌ایم. همچنین در صادرات بین‌الملل، درواگن ۱۲۹ درصد و در تناژبار ۱۱۹ درصد پیشرفت کرده‌ایم. ارجونی اضافه کرد: در بخش ترانزیت که حمل بار از سرخس صورت می‌گیرد، ۷۶ درصد در واگن و ۷۵ درصد در تناژ افزایش داشته‌ایم. در ترانزیت نیز از سمت زاهدان به میرجاوه در تعداد واگن ۲۷۸ درصد و در تناژ ۲۵۰ درصد رشد کرده‌ایم.

مدیر کل راه‌آهن جنوب شرق با بیان اینکه به‌طور کلی از ابتدای سال ۹۵ تا ۲۰ آذر ماه سال گذشته، ۵۲ قطارها در مسیر پاکستان رفت و آمد کرده است، افزود: این درحالی است که امسال تا ۲۰ آذرماه، ۸۸ قطار در این مسیر سیر کرده که این حاکی از افزایش ۶۹ درصدی رام قطاراست. وی همچنین درخصوص عملکرد راه‌آهن جنوب شرق در بخش مسافر گفت: در ۸ ماه سال گذشته ۹۷ هزار و۶۹۴ مسافر را جابه‌جا کرده‌ایم که این رقم در ۸ ماهه امسال به ۱۱۸ هزارو ۸۹۸ مسافر رسیده و نشان از افزایش ۲۲ درصدی آمارها در این بخش دارد.