کلیدهای موفقیت دویچه‌بان

  کیفیت، پایداری و موفقیت در دویچه‌بان

کیفیت کلیدی برای موفقیت شرکت دویچه‌بان بوده است. در واقع کیفیت ارائه شده از سوی این شرکت راهی برای موفقیت پایدار آن بوده است. دویچه‌بان معتقد است که بر رضایت مشتری تاکید می‌کند تا به ابعادی همچون موضوعات محیط‌زیستی، اقتصادی و اجتماعی در بلندمدت بپردازد و برای آنها برنامه‌ریزی کند. این شرکت اهدافی را نیز برای خود تا سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته است، از جمله اینکه بزرگ‌ترین کارفرما در حوزه حمل و نقل ریلی باشد و پیشتاز رعایت‌های مسائل زیست‌محیطی بین شرکت‌های همتای خود نیز محسوب شود و در واقع بیشترین سودآوری را کسب کند. موفقیت پایدار تجاری و پذیرش اجتماعی قطعا برای پیشرفت اساسی هستند و برای پیشرفت عملیات‌های این شرکت در آینده، جذب مشتریان و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه نیز مهم هستند. این دلیلی است که مسوولان دویچه‌بان اعلام کرده‌اند که استراتژی ۲۰۲۰ خود را تدوین کرده‌اند تا در مرحله بعدی فعالیت‌های خود به کیفیت و موفقیت پایدار بیشتری دست یابند.

  لزوم نگاه بلندمدت به موفقیت

مسوولان دویچه‌بان در توضیح استراتژی‌های خود و پیش‌شرط‌های موجود در راه موفقیت‌شان اعلام کرده‌اند که پیش از آنکه بتوانند به هدفشان در تبدیل شدن به برترین تامین کننده حمل و نقل ریلی و لجستیک در جهان، نخست باید اطمینان پیدا کنند که این شرکت در بلندمدت موفق خواهد بود و نیز این شرکت توانایی پذیرش گسترده از سوی جامعه را دارد. آنان برای دست‌یابی به این هدف شدیدا بر ایجاد ثبات تاکید می‌کنند و معتقدند برای این هدف باید قدم به قدم جلو رفت.  برای اجرایی کردن استراتژی توسعه دویچه‌بان ۲۰۲۰، یک سیستم هدف یکپارچه ازسوی واحد کسب و کار این شرکت ایجاد شده است.

این اقدام موجب می‌شود تا دویچه‌بان اطمینان پیدا کند که می‌تواند پیشرفت خود را اندازه بگیرد و پایداری آن را نیز به شیوه‌ای متعادل اجرا کند. تمام واحدهای کسب و کار و مراکز خدماتی این شرکت، استراتژی‌های دویچه‌بان ۲۰۲۰ را به عنوان مبنایی برای توسعه خود لحاظ کرده‌اند.  یکی دیگر از اقدامات این شرکت که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ اجرایی شد این بود که مدیران و کارکنان اصلی آن حقوق متغیری را دریافت می‌کردند که اساس آن تنها موفقیت اقتصادی نبود بلکه مبنای آن رضایت مشتریان و کارمندان و نتایج زیست‌محیطی نیز بود. همچنین این شرکت برای توسعه خود یک «مدیر پایداری» استخدام کرده است. «مرکز رقابت پایدار» در این شرکت مدیریت پایداری را سازماندهی می‌کند.

  همه تلاش‌های دویچه‌بان ۲۰۲۰

با گسترش این شرکت معتبر آلمانی و تلاش برای دستیابی به اهداف آن در سال ۲۰۲۰، دویچه‌بان با چالش‌هایی در حال حاضر روبه‌رو است تا به پتانسیل‌هایش دست پیدا کند. همان‌طور که گفته شد اهداف جاه‌طلبانه این شرکت در سه بعد طرح‌ریزی شده‌اند: رهبر سودآوری در بازار، بزرگ‌ترین کارفرما شدن و پیشتاز زیست‌محیطی بودن تا سال ۲۰۲۰. دویچه‌بان قصد دارد به مشتریانش کلاس بالای خدمات و حمل‌ونقلی دوستدار محیط‌زیست را پیشنهاد دهد که از سوی کارکنانی سختکوش و دارای تخصص‌های دیجیتالی ارائه می‌شود. از دید این شرکت کیفیت، کلید جذب مشتری و بنابراین موفقیت اقتصادی است. هدف این شرکت برای تبدیل شدن به رهبر سودآوری و کیفیت موجب توجه هر چه بیشتر آن به ثبات مالی و کیفیت شده است و دویچه‌بان اعلام کرده است که روی ۳ جنبه مرتبط با کیفیت تاکید دارد:

کیفیت فرهنگ: تمرکز مداوم بر مشتریان و پیشرفت عملیاتی

تخصص دیجیتالی: برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه در هسته کسب‌وکار این شرکت و ایجاد کسب‌وکار جدید

افزایش عملکرد و خروجی: تلاش برای افزایش پاسخگویی و افزایش خروجی

علاوه‌بر این موارد، برنامه‌های دیگری همچون تمام اتوماتیک کردن حمل‌ونقل ریلی و ارائه یک مدل کسب‌وکار جدید نیز در دستور کار این شرکت قرار دارند.

حمل و نقل ریلی