تبلیغ امنیت؛ مشتری بیشتر

به همین خاطر نسل جدید لکوموتیو‌های یونیون پسیفیک براساس سازگاری بیشتر با محیط زیست و تمرکز بر کاهش کلی تولید گازهای گلخانه‌ای ساخته شده‌اند تا در حوزه‌های شهری مانند پایانه بزرگ لس‌آنجلس یا مناطق شهری دیگر تردد داشته باشند. این شرکت در طول چند سال اخیر روندی رو به رشد داشته، به نحوی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون توانسته است خود را از رتبه چهارم در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی جهان به صدر جدول برساند. بر اساس آمار موجود در سایت استاتیستا، این شرکت با در اختیار داشتن دارایی سرمایه‌ای به میزان ۸/ ۸۶ میلیارد دلار، با اختلافی فاحش نسبت به دیگران بر این جایگاه تکیه زده است. این در حالی است که میان شرکت‌های بزرگ، رقابتی تنگاتنگ برای رشد بهره‌وری و توسعه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارد و آنچه باعث شده شرکت یونیون پسیفیک خود را بالا بکشد، اتخاذ استراتژی تبلیغاتی صحیح و بازاریابی بوده است.

امنیت، استراتژی اصلی

براساس آنچه در سایت رسمی این شرکت وجود دارد، در آغاز پروژه بزرگ تبلیغاتی یونیون پسیفیک، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیران آنها، حوادث و سوانحی بود که ممکن بود در هر کجا از این شبکه وسیع ریلی به وقوع بپیوندد. به همین خاطر از سال ۲۰۰۲ به بعد دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای برای بخش‌های مختلف شرکت تنظیم و ارسال شد که نتیجه آن کاهش ۵۸ درصدی صدمات و جراحات تا سال ۲۰۱۲ بود، کاهشی که به نوعی یکی از شاخص‌ترین رکوردهای صنعت ریلی در سطح بین‌المللی تا به امروز محسوب می‌شود. در یکی از گزارش‌های این شرکت نقل قولی از مدیر واحد HSE آنها قرار گرفته است که «شرکت یونیون پسیفیک به حدی در کنترل خطاهای انسانی و غیرانسانی موفق عمل کرده است که نه‌تنها در میان سایر شرکت‌های حمل‌ونقلی، بلکه براساس گزارش اداره آمار نیروی کار آمریکا، این میزان از آنچه در خواربار فروشی‌های کشور روی می‌دهد نیز کمتر است.»

استراتژی تبلیغاتی که نشان می‌دهد این شرکت در کنار طرح‌های زیرساختی نظیر ساخت پایانه‌ای ۹۰ میلیون دلاری در تگزاس، تمرکز ویژه‌ای بر امنیت کارمندان، مشتریان و همجواران خطوط ریلی خود دارد و از این موفقیت به‌عنوان برگ برنده خود استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، تصادفات یونیون پسیفیک از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ به میزان ۱۵ درصد کاهش داشته‌است و این شرکت کماکان با مقامات فدرال، ایالتی و محلی برای ارتقای ایمنی در گذرگاه‌های مشترک به‌صورت جدی همکاری می‌کند. ضمن اینکه این شرکت در رویدادهای اجتماعی مختلفی نیز حضور پیدا می‌کند تا با ایجاد ارتباط مستقیم با ذی‌نفعان و کسانی که به نوعی با این شرکت سروکار دارند، نظرات و دیدگاه‌های مختلف را جذب کرده تا در کنار نظرات کارشناسی، دغدغه‌های اینچنینی را نیز مرتفع کند.

نفت ارزان، قیمت تمام‌شده کمتر

با این حال دو، سه سال گذشته برای یونیون پسیفیک سال‌های نسبتا پرباری بود و کاهش صورت گرفته در قیمت سوخت‌های فسیلی در این سال‌ها، اثرات مثبتی بر قیمت تمام شده، درآمد متوسط این شرکت و ارزش سهام آن داشت. بر اساس آمار منتشر شده چیزی بیش از ۲۰ درصد از جابه‌جایی‌های صورت گرفته در صنایع شیمیایی و بسیاری دیگر در صنایع پایین‌دستی نفتی از طریق خطوط ریلی صورت می‌گیرد که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن را یونیون پسیفیک برعهده دارد. جالب است بدانید که در سایت این شرکت به آمار ۹۹۶/ ۹۹ درصدی جابه‌جایی بدون حادثه مواد شیمیایی اشاره شده اما در ادامه همان گزارش عنوان شده که این میزان «به هیچ وجه» قابل قبول نیست و ما خود را مقید به امنیت کامل میدانیم.

نفت گران، استخراج شیل، افزایش جابه‌جایی

رویترز در گزارشی که منتشر کرده است، قیمت تمام شده خدمات ارائه شده را در سودآوری این شرکت موثر دانسته و پیش‌بینی کرده این شرکت در سال ۲۰۱۸ رشد بالاتری در گسترش خطوط و درآمدها داشته باشد که تا حدودی به دلیل اصلاح قانون مالیات ایالات‌متحده است. همچنین پیش‌بینی شده درآمد ناوگان حمل و نقل صنعتی UN در سال ۲۰۱۸ حدود ۵ درصد افزایش یابد و به ۲۸/ ۴ میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود این رشد از طریق بهبود در بازار کالاها ایجاد شود که منجر به جابه‌جایی محموله‌های بیشتری برای شرکت‌های راه‌آهن خواهد شد.  هرچند نوسانات صنعت فولاد و قیمت پایین نفت بر صنعت ریلی و سود شرکت یونیون پسیفیک موثر بوده است اما با این حال چشم‌انداز روشنی برای سال ۲۰۱۸ وجود دارد.  تولیدکنندگان عمده فولاد قصد دارند ظرفیت تولید خود را در سال ۲۰۱۸ گسترش دهند که در نتیجه حمل و نقل بیشتر خواهد شد.

به‌طور مشابه، در صنعت نفت نیز انتظار می‌رود که تولید ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ به ۷/ ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش یابد که بالاترین میزان تولید سالانه نفت خام ایالات متحده محسوب می‌شود. هرچند قیمت جهانی نفت نیز رو به ازدیاد است و نارآرامی‌های خاورمیانه روز به روز بر رشد آن می‌افزاید. این افزایش قیمت باعث افزایش فعالیت حفاری و افزایش تقاضا برای کالاهای مرتبط با نفت خام در داخل آمریکا خواهد شد که متعاقبا بر حجم جابه‌جایی‌های این شرکت بزرگ ریلی موثر خواهد بود. ضمن اینکه با نگاهی به بخش‌های دیگر این شرکت از جمله مواد شیمیایی، کشاورزی و زغال‌سنگ نیز پیش بینی می‌شود رشدی با نرخی کمتر در حجم جابه‌جایی‌ها و قیمت‌گذاری را شاهد باشیم. هرچند قیمت‌گذاری خدمات همبستگی بالایی با قیمت سوخت دیزلی و زغال سنگ دارد و نمی‌توان مانند قسمت اول(حجم جابه‌جایی‌ها) در خصوص آن مطمئن بود. یونیون پسیفیک در پایان سال ۲۰۱۷ خود اعلام کرد که این شرکت ۷/ ۹ میلیون دلار برای بهبود زیرساخت حمل‌ونقل در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری خصوصی به‌منظور افزایش ایمنی و عملکرد عملیاتی و حمایت از خدمات مشتری اختصاص داده است.

23 (2)

23 (3)