وی با اشاره به اجرای ۴۰ پروژه ریلی و عمرانی در دست اجرا توسط بالاست گفت: در حال حاضر راه‌آهن میانه - تبریز در بخش‌های زیرسازی و روسازی به طول ۱۴۲ کیلومتر در حال اجرا است که تجهیزات لازم برای اجرا تامین شده و پیشرفت مناسبی دارد. مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن با بیان اینکه تاکنون هزار بند جوشکاری در پروژه راه‌آهن میانه - تبریز انجام شده است، گفت: ریل‌گذاری پروژه به اتمام رسیده است و تلاش می‌کنیم با استفاده از دستگاه جوش نوین سرعت جوش را در این پروژه ارتقا دهیم؛ زیرسازی پروژه ۹۶ درصد و روسازی ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  محمدیان همچنین به اجرای پروژه چهار خطه قطار حومه‌ای تهران - کرج اشاره کرد و گفت: دو خط در این پروژه در حال احداث است که سوزن‌های چهارخطه ورودی به ایستگاه نیک‌پسندی نیز نصب شد، البته بخشی از پروژه نیاز به تملک اراضی داشت.

وی گفت: پیشرفت چهار خطه‌ای حومه‌ای تهران - کرج ۸۷ درصد ارزیابی می‌شود و تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد. مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن اجرای پروژه راه‌آهن شمع‌تیغ در مرز افغانستان را از دیگر پروژه‌های شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن عنوان کرد و گفت: اجرای راه‌آهن خواف - هرات هم در دست تکمیل داریم؛ با همکاری شرکت ایتالیایی زیرکوب تامین شد و پروژه سرعت گرفت. وی راه‌آهن خواف - هرات را دارای پیشرفت ارزیابی کرد. محمدیان با تاکید بر اینکه رویکرد ما در اداره شرکت اتکا به اقتصاد مقاومتی طبق فرامین مقام معظم رهبری است، گفت: مصادیق درون‌زایی اقتصاد مقاومتی شرکت‌های پیمانکار داخلی هستند که مصداق همت جهادی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست)، اظهار کرد: امروز دانش تولید سوزن ریل را در کشور داریم که تولید آن هم انجام شد، همچنین تولید ریل ملی هم در داخل توسط متخصصان داخلی انجام گرفت و بدین ترتیب در بخش ریلی درون‌زایی اقتصاد دنبال می‌شود. وی بیان کرد: در حوزه بالاست ۱۵ معدن فعال در کشور داریم که حق مالکانه پرداخت می‌کنیم. همچنین در حال مذاکره با سه معدن خصوصی هستیم.  محمدیان ادامه داد: ۴۲۰ واگن آماده به‌کار برای حمل بالاست داریم و ۵۰ واگن هم در اختیار حمل بار راه‌آهن از معدن سنگال به بندرعباس است.  مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن با تاکید بر اینکه آماده همکاری با استارت‌آپ‌ها برای ارتقای بهره‌وری ریلی هستیم، گفت: حل مشکل بهره‌وری کلید شکوفایی حمل‌ونقل ریلی در کشور است که این نیاز به کمک استارت‌آپ‌ها و همچنین نگاه تیزبینانه رسانه محقق می‌شود. وی ادامه داد: در دو ماه گذشته در مناقصات بین‌المللی قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان برای اجرای پروژه‌هایشان شرکت کردیم. محمدیان با بیان اینکه در حال مذاکره برای خرید واگن تولید داخل هستیم، گفت: هدف‌گذاری اول ما در توسعه ناوگان خرید هزار دستگاه واگن است.