سال گذشته با کاهش انتشار آلودگی و همچنین بهبود وضعیت آب و هوایی هیچ روزی به علت آلودگی تعطیلی نداشتیم.وی افزود: در سال‌جاری با اضافه شدن طرح کنترل آلودگی هوا به جای طرح زوج و فرد، خوشبختانه نتایج بهتر از تصور ما حاصل شد. براساس گزارش سازمان کنترل کیفیت هوا در سه ماه تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴درصد در محدوده این طرح کاهش انتشار گازهای آلاینده داشتیم. امیدواریم با ادامه این روند پاییز نسبتا مناسبی داشته باشیم.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مردم هم از طرح کنترل آلودگی هوا به‌خوبی استقبال کردند، تصریح کرد: میزان افرادی که با پرداخت عوارض مایل به استفاده بیشتر از سهمیه مجاز تردد خود در فصل تابستان بودند، نصف مدت مشابه سال قبل است. در تابستان سال ۹۷ بیش از ۴ میلیون خودرو در روزهای مخالف پلاک در محدوده زوج و فرد تردد کرده بودند که امسال این میزان خودرو به زیر ۲میلیون خودرو رسیده است.

این نشان از استقبال و رضایت مردم از این طرح دارد.پورسید آقایی درباره انتقاد راهنمایی و رانندگی از طرح کنترل آلودگی هوا گفت: از هرگونه پیشنهادی درباره این طرح برای بهبود ترافیک و آلودگی هوا استقبال می‌کنیم. ولی لازمه این کار این است که این پیشنهادها باید در شورای‌عالی ترافیک تهران در کمیته‌های کارشناسی با حضور همه ذی‌نفعان بررسی شود و در نهایت گزارش کارشناسی به شورای ترافیک تهران می‌رود. هر مصوبه‌ای که شورای ترافیک داشته باشد ما اجرا خواهیم کرد. وی افزود: در «نمایشگاه حمل ونقل عمومی و خدمات شهری» بیش از ۷۴ شرکت داخلی شرکت کرده‌اند و وجه تمایز جدی این نمایشگاه با سال قبل این است که هیچ غرفه خارجی در نمایشگاه نداریم. بنابراین این نمایشگاه منحصرا به معرفی تولید داخلی می‌پردازد. عموما وقتی نمایشگاه با حجم زیادی از شرکت‌های داخلی برگزار می‌شود، بیشتر واردات‌محور است و شرکت‌ها را برای واردات تشویق می‌کنند اما امسال با توجه به‌ اینکه تمامی شرکت‌ها داخلی هستند واقعا می‌توان گفت در سال رونق تولید کل جهت‌گیری‌های نمایشگاه هم تولید داخل است.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: سازمان استاندارد، محیط‌زیست و پلیس راهور ناجا براساس دستورالعمل‌های تدوین شده، اجازه شماره‌گذاری هیچ خودروی دیزلی بدون فلیتر دوده و بدون آخرین استاندارد آلایندگی  Euro ۵ EEV را نمی‌دهند. بنابراین مطمئنم که هر خودروی دیزلی تولید داخل این استانداردها را دارد.

کمک شهرداری برای گسترش حمل‌ونقل عمومی

از مینی‌بوسی که در «نمایشگاه حمل‌ونقل عمومی» پرده‌برداری شد، قبلا ۱۰۰ دستگاه آن را از محل کمک‌های وزارت کشور خریداری کردیم و به شرکت‌های خصوصی خریدار این مینی‌بوس‌ها وام با بهره ۴ درصد دادیم و تمام سود تسهیلات آنها را به‌صورت یارانه وزارت کشور و شهرداری پرداخت کرد. از این به بعد هم از محل درآمدهای طرح ترافیک به کسانی که اتوبوس یا مینی‌بوس خریداری کنند به عنوان تشویق وام با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌کنیم.