عضو هیات‌مدیره شرکت اصفهان کفریز با اعلام این مطلب گفت: آزادسازی واردات به روند تولید داخلی آسیب‌ زده و گواه موضوع این است که ما در مجموعه خود برای تولید ۱۰ هزار قطعه برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما تاکنون به دلیل سفارش‌های محدودی که داشته‌ایم، میزان تولیدمان بسیار کمتر بوده است و  این یکی از مشکلات بسیار بزرگ ماست که نمی‌دانیم با چه ارگانی باید آن را مطرح کنیم. امروز این مشکل به ما لطمه می‌زند و اگرچه در این راستا نامه‌نگاری‌هایی با مسوولان وزارت صمت، راه آهن و تعدادی از نهادهای دیگر انجام داده‌ایم، اما به نتیجه نرسیده‌ایم. بهروز ابدالی افزود: بحث این است که قیمت محصولات داخلی بالاتر است و باید قیمت را کاهش دهید تا مشتریان انگیزه خرید داشته باشند. در این بین ما نیز با تیراژ محدود امکان کاهش قیمت‌ها را نداریم. باید سفارش‌ها انبوه شود تا درخصوص قیمت‌ها نیز بتوانیم بحث کنیم.

ابدالی درباره انتظار از دولت برای حل این مشکل گفت: ما یک تولیدکننده هستیم و تولیدکننده انتظار دارد از او حمایت شود. ما قطعه استراتژیک تولید کرده‌ایم؛ به این معنا که این قطعه در مواقع بحرانی به داد کشور می‌رسد. درست مثل زمانی که به دلیل تحریم‌های ترامپ، کشور از واردات مونوبلوک منع شده بود و این قطعه تولیدی ما به نجات کشور آمد و صنعت را سرپا نگه داشت. وی افزود: بنابراین این قطعه یک قطعه استراتژیک است و دولت یعنی وزارت صمت و راه‌آهن باید به هر نحو ممکن از تولید آن حمایت کنند. هرچند ما اول راه هستیم و قطعا یک شرکت ایرانی را نمی‌توان با یک شرکت چینی مقایسه کرد که روزانه دو، سه هزار قطعه تولید می‌کند و ۵۰ سال سابقه تولید دارد. هر عقل سلیمی ‌این منطق را می‌پذیرد که باید از یک نهال نوشکفته حمایت شود تا بعد از سه، چهار سال که به ثمر نشست و جان گرفت،  درباره کاهش قیمت‌ها تصمیم‌گیری کرد.

ابدالی درباره اختلاف قیمت مونوبلوک داخلی با نمونه مشابه چینی گفت: کیفیت مونوبلوک تولید داخل عالی بوده و تنها مساله مورد بحث قیمت بالاتر آن است. جالب اینکه قیمت ما امروز با قیمت یکسری شرکت‌های اروپایی برابری می‌کند، اما با شرکت‌های چینی نمی‌تواند رقابت کند. برخی واردکننده‌ها با غرض‌ورزی قیمت تمام شده محصولات چینی در این کشور را به وزارت صمت ارائه می‌کنند، بدون اینکه هزینه‌های ارسال کشتیرانی،‌‌ گمرک و حمل و نقل را به آن اضافه کنند که این هزینه‌ها موجب می‌شود تا درنهایت به قیمت تمام شده اولیه بین ۲۰ تا ۳۰درصد اضافه شود. در کل قیمت تمام شده ما ۲۰ تا ۳۰درصد بالاتر از محصولات چینی است. نکته دیگر این است که برای خرید قطعات چینی باید کل مبلغ به صورت نقدی پرداخت شود که به نقدینگی زیادی نیاز دارد، در حالی که ما در چند مرحله براساس میزان تحویل کالا هزینه را دریافت می‌کنیم.