محمود ملازینل با اشاره به افزایش شدید قیمت محصولات فولادی یادآور شد: هزینه نصب گاردریل در آزادراه از نیوجرسی بیشتر است اگر چه در حال حاضر مازاد تولید سیمان نداریم، ولی باز هم خرید و نصب نیوجرسی ارزان‌تر از نصب گاردریل خواهد بود.

وی به در دست ساخت بودن قطعه منجیل- رودبار از آزادراه قزوین-رشت به طول ۸ کیلومتر اشاره و اظهار کرد: بیش از ۷۶ درصد از این قطعه احداث شده که بخش بسیار سختی از کار است و تونل و پل‌های متعددی دارد؛ در صورتی که منابع و اعتبارات برسد سال آینده شاهد افتتاح باند رفت از قطعه منجیل- رودبار آزادراه قزوین-رشت خواهیم بود.

ملازینل خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا ۸ کیلومتر از قطعه منجیل- رودبار از آزادراه رشت-قزوین را به عنوان باند رفت و محور موجود در این مسیر را به عنوان باند برگشت آزادراه مورد استفاده قرار دهیم. برای تکمیل این قطعه ۸ کیلومتری، ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مدیرکل امور مجریان آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به احتمال افتتاح باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: احداث و بهره‌برداری این محور بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: آزادراه تبریز-مرند با بیش از ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر آزادراه‌هایی است که امیدواریم در صورت تامین اعتبار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ملازینل درباره عوارض آزادراهی کشور یادآور شد: معمولا در پایان هر سال مصوبه تعیین نرخ عوارض عبور از آزادراه‌های بخش خصوصی از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ می‌شود که تا کنون مصوبه مربوط به نرخ عوارض آزادراهی برای سال ۱۴۰۱ به این شرکت ابلاغ نشده است.