تلاش برای فعالیت‌های بیشتر

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره «هواپیمایی آتا‌» با اشاره به اینکه با سیاست‌های تیم مدیریتی جدید از دی ٩٩ تعداد بیش از ١١ فروند هواپیما فعال شده و به ناوگان شرکت افزوده شده است، گفت: در دی ۹۹ هواپیمایی آتا را با سه فروند هواپیمای فعال تحویل گرفتیم که البته از این تعداد دو فروند هواپیما نیز در شرف ورود به فرآیند C-Check بودند که طی ماه آتی زمین‌گیر شدند، در واقع کار تیم مدیریتی جدید شرکت در آتا با یک فروند هواپیمای فعال و ۱۵ هواپیمای زمین‌گیر شروع شد. مهدی فتحی افزود: با توجه به شرایط حساس وقت، جلسات تخصصی و مهم برای احیای آتا برگزار شد و چشم‌انداز تعمیراتی ویژه‌ای برای بازگشت هواپیماهای زمین‌گیر به ناوگان فعال در دستور کار قرار گرفت. به گفته وی، طبق برنامه تعمیراتی شرکت تاکنون تعداد پنج فروند هواپیما از آشیانه شهریار تبریز به دست  مهندسان  بومی ‌و متعهد آتا و ٦ فروند از سایر بیس‌های تعمیراتی کشور بعد از انجام C-Check سنگین و اورهال موتورها به ناوگان فعال آتا افزوده شده است.

ادامه فعالیت با ۱۳ فروند هواپیما

فتحی با بیان اینکه هواپیمایی آتا در مجموع با ١٣ فروند هواپیمای فعال فعالیت پروازی خود را ادامه خواهد داد، گفت: درحال حاضر در ناوگان فعال هواپیمایی آتا هفت فروند هواپیمای ام دی ۸۳، یک فروند ایرباس  A۳۲۰، یک فروند بوئینگ ۷۳۷ و دو فروند امبرائر مشغول پروازهای برنامه‌ای هستند که طی ماه جاری یک فروند هواپیمای ایرباس ٣٢٠ و بوئینگ ٧٣٧ نیز افزوده خواهد شد. وی اضافه کرد: از سه فروند هواپیمای امبرائر ۱۴۵ که سال گذشته با ثبت ملکی به ناوگان آتا پیوسته‌اند، تعداد دو فروند از آنها پس از C-Check و اخذ مجوز به ناوگان فعال این شرکت ملحق شده و پروازهای خود را آغاز کرده‌اند. فتحی خاطرنشان کرد: طی ماه آتی با پیوستن یک فروند بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ٣٢٠ (که در حال حاضر در حال اتمام مراحل تعمیراتی هستند) به ناوگان فعال هواپیمایی آتا، شرکتی که سال گذشته در قعر جدول ایرلاین‌ها از لحاظ داشتن هواپیمای فعال در ناوگان خود قرار داشت با مجموع ۱۳ هواپیمای فعال، به تنهایی در جایگاه دوم کشور خواهد ایستاد.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری پروازهای هواپیمایی آتا نسبت به سال ۱۳۹۹ افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد پروازهای آتا حدود ۱۲ لگ در هر روز بود که طبق برنامه‌ریزی جدید و سیاست‌های تعیین شده با وجود بحران کرونا و تحریم‌ها اکنون شاهد افزایش مسیرهای متنوع داخلی و خارجی و پنج برابر شدن پروازهای روزانه آتا به مقاصد مختلف هستیم که البته در فصول پر‌سفر امکان افزایش شش برابری نیز وجود خواهد داشت.

فتحی افزود: به عنوان مثال مسیرهای پروازی  مربوط به استان آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته از سه مسیر به بیش از ۱۲ مسیر ارتقا یافته و این برنامه در سایر استان‌ها نیز پیاده‌سازی خواهد شد. مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت هواپیمایی آتا با بیان اینکه توسعه ناوگان از اولویت‌های مهم این شرکت است، افزود: با موافقت مهندس زنوزی، مالک محترم مجموعه، در سال آینده شاهد ملحق شدن هواپیماهای کوتاه‌برد، میان‌برد و دور‌برد به ناوگان شرکت خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به پتانسیل‌های اقتصادی، صنعتی و گردشگری تبریز، سرمایه گذاری کلانی برای احداث آشیانه تعمیراتی شرکت هواپیمایی آتا انجام شده که خوشبختانه با بهره‌برداری از این آشیانه  و تجهیزات فرآیند C_Check  هواپیماهای آتا در شهر تبریز و زیر نظر معاونت تعمیر و نگهداری و به دست مهندسان توانمند شرکت به انجام می‌رسد. به گفته وی، همچنین با هدف افزایش سطح کیفی ارائه خدمات فرودگاهی به مسافران عزیز پالایش و آموزش نیروهای شاغل در این بخش در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت. فتحی با اشاره به اهمیت امر آموزش در سیاست‌های شرکت گفت: امر آموزش جایگاه ویژه‌ای در هواپیمایی آتا داشته و تلاش خواهیم کرد با سرمایه‌گذاری و اجرایی کردن برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف با تربیت و آموزش نیروهای متخصص در تمامی ‌زمینه‌ها نقش مهمی‌ در پیشرفت هواپیمایی آتا و پویایی صنعت هوانوردی کشور ایفا کنیم.

آتا با هویت بصری جدید

وی با اشاره به بازآفرینی هویت بصری برند نوین آتا اظهار کرد: پس از تحولات و دستاوردهای چشمگیر هواپیمایی آتا در یک سال گذشته پروژه بازآفرینی هویت بصری برند نوین آتا در دستور کار هیات‌مدیره قرار گرفته و این پروژه با الهام گرفتن از ابنیه تاریخی و هنر اصیل قالیبافی تبریز به مرحله اجرا در‌آمد.

وی توضیح داد: برای طراحی نشان نوشتاری هواپیمایی آتا، مطالعات زیادی روی بخش‌های مختلف معماری تاریخی تبریز انجام گرفت که در این میان، ارگ علیشاه به عنوان بلندترین دیواره تاریخی کشور و با قدمت ۷۰۰ ساله، با نماد بلند‌پروازی هواپیمایی آتا و همچنین بازار تبریز با نشان از اصالت پیشینه صنعتی این شهر الهام گرفت. مدیرعامل و نایب رئیس هیات‌مدیره شرکت هواپیمایی آتا خاطرنشان کرد: همچنین در طراحی نشان نوشتاری هواپیمایی آتا از دو زبان فارسی و انگلیسی به دلیل فعالیت بین‌المللی شرکت استفاده شده است؛ به طوری‌که در طراحی حروف فارسی و انگلیسی از مفاهیم سرعت، حرکت، موتور هواپیما و نقوش شرقی استفاده شده است. وی با بیان اینکه در طراحی پرنده نماد و برند هواپیما از ترکیب پرنده و فرش تبریز استفاده شده است، گفت: الگوی اختصاصی با الهام گرفتن از نقوش فرش تبریز استفاده شده است که به همراه نشان تجاری به اختصاصی بودن هر چه بیشتر لوگو کمک می‌کند.

فتحی متذکر شد: در همین راستا یک فروند  Md۸۳ ناوگان هواپیمایی آتا با هویت بصری جدید به نام آتامان نام‌گذاری شده و به عنوان سفیر برند نوین آتا در روزهای آتی پروازهای برنامه‌ای خود را آغاز خواهد کرد.