مراسم عزاداری شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی‌(ع)

در این مراسم، حجت‌الاسلام رفیعی، «حاکمیت معنویت در جنگ‌های اسلامی» را مهم‌ترین ویژگی این جنگ‌ها برشمرد و با اشاره به نمونه‌های تاریخی از اهتمام یاران رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و اصحاب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به دعا، نماز و ذکر خدا در جنگ‌ها و برتر بودن جهاد بر هر امر دنیوی در نظر آنان، گفت: جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است و مجاهدان چه غالب شوند و چه مغلوب، به حکم قرآن کریم، مشمول اجر عظیم الهی هستند. همچنین در این مراسم آقایان محمدرضا طاهری و قلیچ به نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا و قمر بنی هاشم حضرت ابالفضل العباس علیهما السلام پرداختند.

 

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی

از سوی دیگر در شب عاشورای حسینی و شب حزن و ماتم آل‌الله، هزاران تن از مردم دلباخته حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) گرد هم آمدند و در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفترمقام معظم رهبری، در این مراسم، حجت الاسلام عالی، «امر به معروف و نهی از منکر» را زیباترین و انسانی‌ترین فریضه الهی خواند و با اشاره به آثار زیان‌بار گناه بر جامعه و لزوم جلوگیری از فراگیر و عادی شدن منکرات، افزود: در روایات، سایر فرائض در مقابل امر به‌معروف و نهی از منکر به قطره‌ای در مقابل دریا تشبیه شده است؛ زیرا اجرای درست و مدبرانه این فریضه، جامعه را از سقوط و تباهی نجات می‌دهد و موجب نزول نعمت و برکات خداوند است. در این مراسم، آقایان کریمی و آئینه‌چی به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیهما پرداختند.

همچنین شب گذشته مراسم شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.