در همین ارتباط معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: ارتش از آمادگی بالایی در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان برخوردار و امنیت کامل در مرزها برقرار است.

 

به گزارش «ایرنا» امیر سرتیپ محمدحسین دادرس گفت: رزمایش یک آمادگی برای به ظهور رساندن توانمندی‌ها و تمرینات با هم در همه حوزه‌های رسته‌ای و نیرویی است. سرتیپ دادرس با بیان اینکه اگر رزمایش از نیروی نظامی گرفته شود آن نیرو از بین می‌رود، افزود: زیرا نیروی نظامی با رفاه بیگانه است و فرمانده معظم کل قوا از ما خواسته‌اند که پا به رکاب باشیم و در هر زمان و کمترین مکان آماده یک رزمایش بزرگ هستیم.

سرتیپ دادرس با بیان اینکه در این رزمایش آمادگی نیروی زمینی خوب ارزیابی شده است، گفت: نیروی زمینی فرماندهان خوبی داشته و بحمدالله امروز وضعیت در صحنه نیروی زمینی را ممتاز ارزیابی می‌کنیم. وی افزود: کشورهای منطقه بیشتر تجهیزات خود را از دیگران تهیه می‌کنند، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تجهیزات آن بومی است که در راستای دفاع از مرزهای کشور به کار گرفته می‌شود. وی اظهار کرد: با تلاش نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، امنیت کامل در مرزهای کشورمان برقرار است و تمام تحرک‌های آن سوی مرز با ابزار الکترونیکی بصری که در اختیار داریم به‌طور کامل رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام تجهیزات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بومی است و برای مقابله با هر تهدیدی آماده به کارگیری است. از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه رزمایش اقتدار گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی رزمی قرار دارد و به‌منظور ارزیابی تحرک و پا دررکابی نیروهای خود رزمایش اقتدار را آغاز کرده است. رزمایش بزرگ حیدر کرار از روز یکشنبه ۲ مهرماه در منطقه عمومی پرویزخان آغاز شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.