به گزارش «ایسنا» سردار سرلشکر محمدحسین باقری شامگاه پنج‌شنبه - ۱۳ مهر - در مراسمی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی برگزار شد، با اشاره به موضوع اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: مساله شمال عراق موضوعی نبود که بخواهد در این روزها بیان شود؛ مردم شمال عراق در استقلال چه می‌خواهند به‌دست بیاورند که الان ندارند؟ آنها می‌خواهند که به سرزمین و مرزهای خود حاکمیت داشته باشند که الان دارند؛ آنها می‌خواهند ارتش داشته باشند که الان دارند؛ آنها می‌خواهند پول داشته باشند که بیش از همه مردم عراق دارند؛ آنها هر آنچه بخواهند را دارند اما اینکه امروز دشمنان ملت کرد طراحی کنند و مساله همه‌‌پرسی در کردستان عراق را علم کنند و با بازی کردن با احساسات مردم آنها را پای صندوق‌های رأیی بکشانند که بازرس و ناظری ندارد و نتایجی که از آن خارج می‌شود از قبل بالای ۹۴ درصد رأی موافق استقلال باشد، سرزمینی را دچار آشوب می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر این حادثه حل نشود، حتما مبدا درگیری چندین ساله و چند ده ساله خواهد بود. این موضوع طراحی دشمنان، رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است. باقری تاکید کرد: آنها زمانی که مشاهده کردند عراقی‌ها با حکم مرجعیت خود به میدان آمده‌اند و با همکاری حشدالشعبی و نیروهای مردمی توانستند داعش و تکفیری‌ها را شکست دهند این گونه امروز این مساله جدید را در عراق مطرح کردند.

 ما از شهادت شهید همدانی‌ها و حوادث اخیر این درس را می‌گیریم که همه آن‌هایی که دلشان برای انقلاب و نظام می‌سوزد، باید در صحنه باشند و با هوشیاری و نگرانی، مراقبت کنند و بدانند که خوابیدن ما به معنای خوابیدن دشمن نیست و چنانچه ما بخوابیم دشمنان بیدار خواهند بود.  باید همیشه بیدار و هوشیار باشیم؛ چراکه تهدیدات به‌طور مکرر و متنوع در حال طراحی است و هر کدام از آنها یک به یک و حتی همزمان علیه انقلاب و جبهه مقاومت شکل خواهند گرفت.