آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: از اول انقلاب، نظام و انقلاب هدف بوده و از جمله روش‌های آنها (دشمنان) تخریب مسوولان عالی رتبه کشور بوده است. یادمان نرفته تخریبی که علیه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی داشتند. آن روزها آنها به ترور سخت‌افزاری روی آوردند و فیزیکی ترور می‌کردند، اما حالا روش عوض شده و وارد ترور نرم‌افزاری شده‌اند و تخریب شخصیت این رئیس مجتهد قوه‌قضائیه را پیش گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: ریشه این موضوع مشخص، این است که قوه‌قضائیه عزمش را جزم کرده تا با مفسدان اقتصادی به‌طور قاطع برخورد کند. رئیس قوه‌قضائیه نیز محکم در برابر فتنه‌گران ایستاده و این هزینه آن است. خودشان نیز متوجه هستند که با این ترفندها می‌خواهند آنها را از هدف والایشان باز دارند که نخواهند توانست. وی تاکید کرد: وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز این تهمت‌ها را تکذیب کردند و رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته است که طی ماه‌های آینده ما شاهد اتهام‌زنی به دیگر مسوولان نیز خواهیم بود. همچنین به گزارش میزان، وی درباره برجام نیز گفت: شما مردم عزیز درجریانید آمریکا هم جسم و هم روح برجام را نقض کرده و چیزی از برجام باقی نگذاشته است آنها اخیرا می‌گویند باید گفت‌وگوی مجدد شود. مسوولان ما در برابر این ادعا یکصدا گفته‌اند برجام قابل مذاکره مجدد نیست و این موضع درست است و آن را تقویت می‌کنیم که همانا این موضع در شأن نظام است.

 هشدار رئیس اطلاعات سپاه در مورد روند اتهام‌زنی‌ها

ازسوی دیگر حسین طائب، رئیس اطلاعات سپاه در مصاحبه‌ای گفت: اشراف اطلاعاتی ما بر تحرکات سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و انگلیس حاکی از آن است که پس از شکست تلاش‌های آنان برای به محاق بردن پروژه نفوذ و ایجاد ناامنی در کشور، این سرویس‌ها با طرح کیس‌های بی‌اساس و نشر اکاذیب در پی مشغول‌سازی افکار عمومی و ایجاد حس بی‌اعتمادی نسبت به مسوولان خدوم نظام هستند. به گزارش میزان، وی ضمن کذب محض خواندن اتهام مطرح شده درخصوص یکی از اعضای خانواده محترم رئیس قوه‌قضائیه گفت: با توجه به برخورد‌های قانونی موثر قوه‌قضائیه در برخورد با مفسدان و عوامل نفوذی دشمن در سال‌های اخیر به‌ویژه دستگیری و اعلام محکومیت جواسیس دوتابعیتی وابسته به آمریکا و انگلیس و برخی سرویس‌های منطقه‌ای همکاری آنان، این گونه هجمه‌ها و دروغ‌پردازی‌های عناصر وابسته به دشمن دور از انتظار نیست. حسین طائب افزود: حسب اطلاعات ما طی ماه‌های آتی این روند اتهام‌زنی‌ها و پرونده‌سازی‌های دروغین درخصوص موضوعات و شخصیت‌های دیگر نیز ادامه دارد.

 انتقاد از عدم امنیت سران قوا در فضای مجازی

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی روز گذشته در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد با انتقاد از سیاست دولت در فضای مجازی گفت: در فضای مجازی حتی سران قوای ما هم امنیت ندارند، مسوولان بزرگ کشور و نظام ما امنیت ندارند و باید حیثیت و آبرو و عِرض یک رئیس قوه در فضای مجازی مورد دستبرد و تجاوز قرار گیرد و مورد اهانت واقع شود و اصلا دستگاه‌های اجرایی کشور به روی خودشان نیاورند.